KDJY0717
Foto: DELFI
No Tālajiem Austrumiem līdz Ņujorkai, šķērsojot Beringa šaurumu, nepieciešams izbūvēt Transsibīrijas lielceļu, Krievijas zinātņu akadēmijas prezentācijā norādījis "Krievijas dzelzceļa" vadītājs Vladimirs Jakuņins, vēsta CNN.

Šāds lielceļš savienotu Krievijas sauszemes teritoriju ar Aļasku. Tādējādi šis projekts izveidotu varenu savienojumu un pievienotos globālajam transporta loģistikas tīklam, sola Jakuņins.

Projekts savā būvniecībā neietvertu tikai lielceļu, bet arī jaunu dzelzceļa līniju, jaunu naftas vadu tīklu būvi un jaunu elektroenerģijas infrastruktūras izveidi, tādējādi radot tūkstošiem jaunu darbu vietu, plāno "Krievijas dzelzceļa" vadītājs.

Jakuņina prezentācija gan neietvēra risinājumus, kā pārvarēt Beringa šaurumu. CNN informē - ja tiktu uzbūvēts tunelis vai tilts, tam būtu jābūt 88 kilometrus garam.

Tāpat Jakuņins nav arī precizējis nepieciešamās izmaksas, vien atzīmējot, ka tās noteikti atmaksātos. CNN lēš, ka izmaksas sniegtos triljonos ASV dolāru.

Pret Krieviju vērsto ASV sankciju sarakstā iekļautais Jakuņins, kurš martā apmeklēja arī "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa dzimšanas dienas svinības, gan šobrīd ir neizdevīgā situācijā, lai runātu par jauniem apjomīgu investīciju projektiem.

Jau ziņots, ka "Krievijas dzelzceļš" ikgadējā ziņojumā vērsies pie Kremļa ar lūgumu pēc papildus astoņus miljardus ASV dolāru lielas subsīdijas, lai līdz 2020.gadam spētu novērst prognozējamo kompānijas budžeta deficītu.

Foto: Reuters/Scanpix

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!