Svētdien, 5.jūlijā, sācies referendums par Grieķijas vienošanos ar starptautiskajiem aizdevējiem. Kā brīdina Eiropas līderi, balsojums praktiski ir par palikšanu eirozonā. Portāls "Delfi" intervijās ar vadošajiem Grieķijas mediju vides ekspertiem skaidro, kāda loma pirmsreferenduma laikā, ziņojot par krīzes notikumiem, bijusi valsts un privātajiem medijiem.
Referenduma jautājumā žurnālisti Grieķijā noteikti nav palikuši neitrāli, tā portālam "Delfi" atzīst viens no pasaules vadošajiem jauno mediju ekspertiem, Londonas pilsētas universitātes profesors Petros Iosifidis.
"Plašpatēriņa mediji lielākoties ir proeiropeiski, tie arī netieši aicina iedzīvotājus doties pie vēlēšanu urnām un balsot "par". To pierāda sniegt komentārus uzaicināto politiķu īpatsvars, tas bija izteikti proeiropeisks. Izņēmumi varētu būt daži no ietekmīgajiem laikrakstiem – AVGI, kuru kontrolē "Syriza" partijas biedri, un "Rizospastis", kuru kontrolē komunisti," norāda Iosifis. Viņš gan piemin, ka neitralitāte ziņu atspoguļošanā nav bijusi lielākā mediju vides problēma referenduma laikā.