Krievijas alkohola tirgotāji ekonomiskās krīzes situācijā sākuši piedāvāt patērētājiem lētākus analogus stiprajam importa alkoholam, tāpēc valsts veikalos arvien vairāk parādās dzērieni, kas imitē viskiju vai rumu, vēsta Krievijas biznesa portāls "rbc.ru".
Medijs norāda, ka rubļa devalvācijas un iedzīvotāju reālo ienākumu krituma dēļ strauji pazeminās importa alkohola piegādes apjomi. Šo situāciju cenšas izmantot vietējie tirgotāji, kas izveidojuši dzērienus, kas ir vismaz par trešdaļu lētāki un pēc garšas līdzinās viskijam un rumam, taču patiesībā tie nemaz nav minētie dzērieni.
Britu kompānija "Diageo", kas ir viens no globālajiem līderiem stiprā alkohola ražošanā, 2014. gada augustā izveidoja "viskija dzērienu" "Rowson`s Reserve", kas mazāk nekā gada laikā spēja nokļūt otrā vietā īru viskija kategorijā pēc populārā "Jameson".
Šo faktu novērtēja krievu degvīna ražotājs "Sinergija", kas jūnijā laida pārdošanā dzērienu "Kapteiņu rums" bez ruma un "Kapteiņu džins". Savukārt cits ražotājs "Diksi" 1. jūlijā sāka pārdot "viskija dzērienu".
"Sinergija" par ir patentējusi savu izgudrojumu, norādot, ka kompozīcija "ļauj iegūt rūgtu tinktūru ar rumam piemītošo aromātu un garšu". Puslitrs dzēriena veikalos maksā 350-400 rubļu (5,55-6,35 eiro).
Minētie dzērieni, kas imitē viskija vai ruma garšu, Krievijā gūst strauju popularitāti. Tas tiek skaidrots ar rubļa devalvāciju, importa alkohola cenu pieaugumu par 20-25%. Garšu imitējošo dzērienu popularitātes dēļ šā gada pirmajos piecos mēnešos viskija un ruma imports ir samazinājies par 40%.
Krievijas patērētāju tiesību aizstāvji ziņo, ka pagaidām ar sūdzībām neviens nav vērsies. "Kad ražotājs liek uz plaukta ruma produktu, kas izskatās kā īsts rums, bet informācija par dzēriena patieso sastāvu ir uzrakstīta uz etiķetes otrās puses, to var vērtēt kā patērētāju tiesību pārkāpumu. Taču to pierādīt tiesā ir ārkārtīgi sarežģīti," atzīst patērētāju organizācijas priekšsēdētājs Pavels Šapkins.