Nekur pasaulē par "Volkswagen" (VW) skandālu tik ļoti neuztraucas kā Volfsburgā - kompānijas bāzes pilsētā, kurā autoražotājs finansē universitāti, būtībā vada pilsētas muzeju un kur "Volkswagen" pieder pilsētas futbola klubs, publikācijā ziņo "Bloomberg".
Kopš skandāla sākuma uzņēmuma akciju kritums licis tā vērtībai samazināties par 25 miljardiem eiro. Pilsētā šīs ziņas lido vēja spārniem, tāpēc pagaidām iedzīvotāji atrodas pamatīgā neziņā par to, kāda būs kompānijas nākotne.
"Ja jūs izvērtētu, kādas markas mašīnas iebrauc un izbrauc no pilsētas, jūs saprastu, ka visa pilsēta ir teju viena liela VW rūpnīca. Bez kompānijas visa pilsēta un reģions vienkārši izputētu. Mēs kļūtu kā Eiropas Detroita, kas ASV 2013. gadā pasludināja maksātnespēju," pesimistiskāko scenāriju, kā varētu attīstīties VW skandāls, intervijā medijam iezīmējis kāds Volfsburgas taksists.
Volfsburgu, kā atgādina "Bloomberg", pirms septiņām dekādēm gluži no pelniem uzcēla nacisti, jaunajā pilsētā izveidojot rūpnīcu, lai ražotu auto, kas kalpotu kā pārvietošanās līdzeklis visai tautai. 2015. gadā VW tikai Volfsburgā vien nodarbina 72 000 cilvēku, salīdzinājumam - pašā pilsētā dzīvo tikai 125 000 iedzīvotāju.
Kompānijas tirdzniecības rezultāti pēdējo 20 gadu laikā četrkāršojušies, sasniedzot 202 miljardus eiro – šis straujais kāpums palīdzējis nodrošināt Volfsburgā vienu no zemākajiem bezdarba rādītājiem valstī - 4,9 % .
Vēstīts, ka Vācijas autoražotājs "Volkswagen" otrdien atklājis, ka programmatūra, kas kļūdaini nosaka kaitīgo izmešu datus, ierīkota vismaz 11 miljoniem auto visā pasaulē, vēsta "The Wall Street Journal".
Tāpat kompānija paziņojusi, ka no šī gada plānotās peļņas pārvirzīs vismaz 6,5 miljardus eiro, lai nomaksātu ar skandālu saistītās izmaksas.