"Bombardier" nedienas ar "airBaltic" pasūtītajām "CSeries" sērijas lidmašīnām sākās jau šā gada vasaras sākumā Parīzes aviošova laikā, kad prestižajā industrijas izstādē kompānija nesaņēma nevienu jaunu lidmašīnu pasūtījumu.
Kā liecina "Bombardier" publiskie paziņojumi, kompānija izvirzījusi mērķi līdz gaisa kuģu nodošanai ekspluatācijā parakstīt līgumus par vismaz 300 "CSeries" sērijas lidmašīnām, taču pagaidām izdevies pārdot 243. Pēdējo pasūtījumu "Bombardier" saņēma šā gada martā.
Lai glābtu situāciju, kā raksta "Financial Times", "Bombardier" ar piedāvājumu izveidot kopuzņēmumu "CSeries" sērijas tipa lidmašīnu pārdošanai vērsies pie "Airbus", taču Eiropas aviācijas līderis Kanādas kompānijas piedāvājumu noraidījis.
"Airbus" vadība jau pirms Kanādas kompānijas piedāvājuma paudusi visai nicinošu attieksmi pret "Bombardier", pat atsakoties uzņēmumu dēvēt par konkurentiem.
Parīzes šova laikā "Airbus" tirdzniecības vadītājs Džons Līhijs izteicās, ka nesaredz veidu, kā "CSeries" sērijas lidmašīnas varētu sagādāt ievērojamus sarežģījumus "Airbus 320" lidmašīnām, piebilzdams, ka "Bombardier" jāuzlavē, jo "viņi ir radījuši mazas un jaukas lidmašīnas".
Kā raksta laikraksts, lai gan "Bombardier" ir acīmredzams problēmas ar "CSeries" sērijas lidmašīnu programmas pabeigšanu, Kanādas uzņēmums cer pirmās lidmašīnas ekspluatācijā nodot 2016. gada sākumā Vācijas kompānijas "Lufhansa" flotei Šveicē.
"Bombardier" pērn strādāja ar 1,2 miljardu ASV dolāru zaudējumiem, kas galvenokārt skaidrojami ar kavējumiem "CSeries" pasažieru lidmašīnu programmā, restrukturizācijas plāniem un lēmumu pārtraukt biznesa lidmašīnu "Learjet 85" ražošanu.
Tikmēr "Airbus Group" pērn strādājusi ar 2,34 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 59% vairāk nekā 2013. gadā