Viens no lielākajiem skandāliem autobūves vēsturē izcēlās pēc tam, kad Vācijas automašīnu ražotājs "Volkswagen" atzina, ka 11 miljoni tā ražoto spēkratu ar dīzeļa dzinēju ir aprīkoti ar programmatūru, kas izveidota, lai oficiālajās pārbaudēs uzrādītu normām atbilstošu gāzu izmešu līmeni, lai gan reālas braukšanas apstākļos tas ir krietni lielāks.
Augsta ranga ES regulatori jau pirms diviem gadiem zināja par manipulācijām ar testiem, bet pieļāva trūkumu regulējošajās normās saglabāšanu, vēstīja FT, atsaucoties uz amatpersonu vēstuļu saraksti.
"Valda plašas bažas, ka sniegums ir pielāgots, lai atbilstu pārbaudes ciklam, neskatoties uz to, ka ārpus šīm šaurajām robežām izmešu līmenis krasi pieaug," 2013.gada februārī toreizējais ES vides komisārs Janezs Potočniks rakstīja rūpniecības politikas komisāram Antonio Tajani.
ASV varas iestādes septembrī apsūdzēja VW par to, ka koncerna ražotās automašīnas ir aprīkotas ar ierīcēm, kas pārbaužu veikšanas brīdī ieslēdz gāzu izmešu kontroli, bet reālas braukšanas apstākļos tā ir izslēgta un vidē nonākt kaitīgs izmešu daudzums.
Pēc pārdoto automašīnu skaita pasaulē lielākais autoražotājs VW kopš skandāla sākuma ir zaudējis pusi savu akciju vērtības.
Reiz tik ļoti cienītā grupa, kas bija "Ražots Vācijā" zīmola lepnums, ir nomainījusi vadītāju, un rezervējusi miljardiem eiro, kas būs jāmaksā tiesvedībās un sodos, kā arī automašīnu atsaukšanas un labošanas izmaksu segšanai. Neaprēķināmus zaudējumus rada arī kaitējums pārdošanas apmēram un patērētāju uzticības zudums.
Vairākās valstīs, tostarp Francijā, Vācijā, Itālijā, Spānijā un ASV, notiek izmeklēšana par VW manipulācijām.