Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" otrdien paziņoja, ka iekšējā izmeklēšana pēc skandāla izcelšanās par kaitīgo izmešu datu falsificēšanas programmatūru atklājusi vēl 800 000 automašīnu ar "neatbilstību" izmešu rādītājos.
"Iekšējās izmeklēšanas gaitā tika atklātas neizskaidrojamas neatbilstības, kad tika noteikts pieļaujamais CO2 līmenis. Balstoties uz pašreizējo informāciju, tas attiecas uz 800 000 "Volkswagen Group" transportlīdzekļu," teikts kompānijas paziņojumā. "Sākotnējie aprēķini ekonomiskos riskus lēš uz diviem miljardiem eiro."
Kā ziņots, ASV regulatori pirmdien pavēstīja, ka "Volkswagen" kaitīgo izmešu datu falsificēšanas programmatūru pēdējos trīs gados izmantojis arī lielākajos trīs litru dīzeļdzinējos.
"Volkswagen" jau atzinis, ka uzņēmums izmantojis šo programmatūru mazākos divu litru dīzeļdzinējos, ar kuriem aprīkoti aptuveni 11 miljoni automobiļu, kas ražoti no 2009. gada līdz 2015. gadam.
Taču ASV Vides aizsardzības aģentūra (EPA) izmeklēšanā atklājusi, ka vairākos sešu cilindru trīs litru dīzeļdzinējos, ar kuriem aprīkoti "VW Touareg", "Porsche Cayenne" un "Audi" 2014.-2016. gada modeļi un kas pārdoti Savienotajās Valstīs, arī tikušas izmantotas izmešu falsificēšanas programmatūras.
"Volkswagen" gan noraida apgalvojumus, ka arī trīs litru dīzeļdzinēji tikuši aprīkoti ar šo programmatūru.
"Volkswagen" septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.
Šī programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu.
Prokuratūras vairākās pasaules valstīs jau sākušas izmeklēšanu pret "Volkswagen", kam ASV vien var tikt piemērots naudassods vairāk nekā 18 miljardu dolāru apmērā.
Tikmēr oktobra beigās "Volkswagen" paziņoja, ka uzņēmums šā gada trešajā ceturksnī strādāja ar 1,67 miljardu eiro tīrajiem zaudējumiem, salīdzinot ar 2,97 miljardu eiro peļņu attiecīgajā laika periodā pērn.
Zaudējumi galvenokārt tiek skaidroti ar vērienīgo izmešu datu falsificēšanas skandālu, kas aptvēris autoražotāju.