Traķi Traķu pils Lietuva
Foto: Shutterstock

Lietuva iecerējusi no 2020. gada ārvalstu ciemiņus piesaistīt ar jaunu tūrisma zīmolu, kura izstrādāšana maksājusi aptuveni 40 000 eiro.

Valsts tūrisma departaments par jauno Lietuvas tūrisma mārketinga akcentu izvēlējies saukli "Lithuania. Real is beautiful" ("Lietuva. Patiesais ir skaists"). Šāds teksts ar tumšzaļiem, augošām meža galotnēm līdzīgiem burtiem lasāms gaišzaļā pastmarkas apveida logotipā, ar ko domāts papildināt tūrisma reklāmas plakātus.

Labajā pusē to papildina otra pastmarka ar lakoniskiem zīmējumiem un konkrētākiem aicinājumiem - "Sastopi ļaudis!", "Nogaršo ēdienus!", "Atpūties aktīvi!", "Uzlūko dabu!" un "Izzini kultūru!".

Pirmo reizi arī vietējam tūrismam paredzēts atsevišķs sauklis - "Vai jau esi te bijis?", kas mudinās ceļotājus atklāt interesantas vietas pašiem savā dzimtenē.

Jaunais zīmols, kura koncepcija veidota sadarbībā ar konkursā uzvarējušo reklāmas aģentūru "New!", nomainīs iepriekšējo, jau gandrīz desmit gadus lietoto - "Lietuva - drosmīga valsts", kas, pēc Valsts tūrisma departamenta vadītājas Jurgitas Kazlauskienes teiktā, patiesībā bija Lietuvas valsts, nevis tūrisma nozares zīmols.

Viņa paudusi cerību, ka šis zīmols darīs Lietuvu pamanāmāku vismaz kaimiņvalstu vidū.

"Neticu pasakām, ka zīmols vien spēs [piesaistīt Lietuvai vairāk tūristu], bet noteikti ticu, ka ar šo koncepciju, ar tajā izceltajām vērtībām un precīzu to lietojumu mēs kļūsim pamanāmāki, interesantāki un vairāk izcelsimies starp citām valstīm vai vismaz kaimiņzemēm," sacījusi departamenta vadītāja.

Zīmols vēl nav patentēts, bet departaments gatavojas to darīt jau tuvākajā laikā.

"Veidojot šo logotipu un formulējot Lietuvas vēstījumu pasaulei, balstījāmies uz atziņu, kad Lietuva ir vieta, kur tiek augstu vērtētas īstas lietas - īsti lietuviešu ēdieni, daba, cilvēciski kontakti, neizskaistināta arhitektūra, pasaulē novērtēta kultūra, nesamākslota viesmīlība - pat tad, ja šīs lietas nav pilnīgas, ideālas," stāstījis aģentūras "New!" radošais vadītājs Toms Ramanausks. "Jaunajā sauklī mēs solām - ja gribas aizbēgt no mākslotiem smaidiem, no betona džungļiem, no plastmasas arhitektūras vai tūrisma konveijera, Lietuva ir brīnišķīga izvēle."

Pēc Kazlauskienes teiktā, ārvalstu tūristi jau devuši novērtējumu jaunajam zīmolam. "Apjautājām grupu ārzemnieku Viļņā, gribējām uzzināt, vai viņi saprot, par ko te runāts. Ja rādām tikai logotipu bez fotogrāfijām, varbūt ne pārāk saprot, bet mēs jau to atsevišķi arī nelietosim. Taču viņiem ļoti patika burti, kas liek domāt par augošiem kokiem, kaut ko pozitīvu," viņa stāstījusi.

Vēlāk iecerēts ražot arī suvenīrus ar jauno logotipu un runāt ar pasta uzņēmumu "Lietuvos paštas" par jaunas pastmarku sērijas veidošanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!