Mikroblogošanas vietne "Twitter", izvēršot cīņu pret interneta "troļļiem", bloķējusi vairāku baltās rases pārākuma sludinātāju kontus, raksta "Bloomberg".
Starp bloķētajiem kontiem rodams arī ASV balto nacionālistu līderis Ričards Spensers, kā arī ar viņu saistīto domnīcu un žurnālu konti. Spensera vadītajai kustībai bieži piedēvē "alternatīvo labējo" (alt right) ideju izplatīšanu, kuru pamatā ir uzskats, ka balto identitāti apdraud multikulturālisms.
"Twitter" iepriekš tika bieži kritizēts par nespēju cīnīties ar "troļļiem" un lietotāju izplatīto naida runu. Lai labotu situāciju sociālais tīkls ieviesis rīkus, kas ļauj lietotājiem filtrēt no tvītiem konkrētus vārdus, piemēram, rupjības vai rasistiskas frāzes. Tāpat lietotāji var bloķēt tviterī izvērstās sarakstes.
"Pamatā ir apturēta visa mana digitālā klātbūtne tviterī"," Spensers paziņoja videoierakstā vietnē "YouTube". "Tas ir korporatīvs staļinisms; notiek liela tīrīšana." Iepriekš Spensers paziņojis, ka no ASV jādeportē visi melnādainie, ebreji, latīņamerikāņi un aziāti, raksta "USA Today".
Spensers salīdzināja "Twitter" īstenoto kontu apturēšanu ar to, kā Ādolfs Hitlers 1934. gadā iznīcināja opozīciju savai nacionālsociālistu partijai, lai konsolidētu varu Vācijā, īstenojot tā saukto "garo nažu nakti".
"Es domāju, ka "Twitter", "Facebook" un citus ir dziļi traumējušas šīs vēlēšanas un tas, ka sociālie mediji palīdzēja ievēlēt Trampu," sacīja Spensers savā videoierakstā.
Vēstīts, ka sociālie mediji kritizēti par netiešu atbalstu nākamajam ASV prezidentam Donaldam Trampam. "Facebook" algoritms ļāva pie vairākiem miljoniem cilvēku nonākt nepatiesai informācijai.
Tikmēr tviteris priekšvēlēšanu laikā saņēmis īpaši daudz pārmetumus par tvītiem, kuros pausta naida runa. Tāpat izplatījušies neskaitāmi Trampu atbilstoši "troļļu" konti, visbiežāk bāzēti Krievijā, kuri izplatījuši nepatiesu informāciju, raksta izdevums "The Atlantic".
"The Atlantic" norāda, ka Spensera gadījumā nav tiešu pierādījumu naida runai viņa tvītos, līdz ar to "Twitter" lēmums viņu bloķēt ir saistāms ar uzskatiem, nevis rīcību.
"Facebook" un "Google" nākuši klajā ar ieceri apkarot ziņu portālus, kas izplata nepatiesu informāciju, liedzot šīm vietnēm saņemt naudu par reklāmu izvietošanu.