Viens no bagātākajiem un ietekmīgākajiem tehnoloģiju kompāniju vadītājiem, "SpaceX" un "Tesla" dibinātājs Elons Masks pievienojies citiem ASV uzņēmējiem, kas apvieno spēkus cīņā pret jaunievēlētā ASV prezidenta Donalda Trampa imigrācijas ierobežošanas rīkojumu, liecina apelācijas tiesas publicētie dokumenti.
Tramps izpildrīkojumu parakstīja 27. janvārī. Saskaņā ar to ASV programma bēgļu izmitināšanai tiek apturēta vismaz uz 120 dienām, līdz jaunu – stingrāku – bēgļu pārbaudes noteikumu ieviešanai, kā arī tiek noteikts ieceļošanas aizliegums no Irākas, Sīrijas, Irānas, Sudānas, Lībijas, Somālijas un Jemenas
ASV varasiestādes, sekojot Sietlas federālā tiesneša Džeimsa Robarta spriedumam, 4. februarī apturēja prezidenta noteikto ieceļošanas aizliegumu.
ASV Tieslietu departaments aicināja ASV 9. iecirkņa apelācijas tiesu noraidīt tiesneša rīkojumu, ar kuru ir uz laiku bloķēts Trampa izpildrīkojums, taču tiesa devusi laiku gan federālajam tiesnesim, gan ASV administrācijai iesniegt papildu argumentus.
Pašlaik jau 127 kompānijas, tostarp "Apple", "Slack", "Airbnb", "Spotify", "PayPal", "Intel" un citas, apelācijas tiesā iesniegušas publisku paziņojumu, kurā izsaka atbalstu federālā tiesnieša spriedumam un norāda, ka Trampa rīkojums ir pretrunā ar valsts konstitūciju.
Elona Maska pārstāvētās kompānijas ir pēdējās, kas šonedēļ pievienojušās ASV uzņēmējiem, kuri iepriekš kritiski izteikušies par Trampa imigrācijas politiku.
Masks pēdējā laikā saņēma asu kritiku, jo ir viens no tiem lielāko ASV uzņēmumu vadītājiem, kurš atrodas Trampa administrācijas ekonomikas jautājumu padomnieku sastavā. Viņš savu vietu padomē aizstāvējis, sakot, ka, viņam atrodoties padomē, cilvēki var vismaz justies droši, ka tā nesastāv tikai no ekstrēmistiem.
Iepriekš kopbraukšanas kompānijas "Uber" vadītājs Treviss Kalaniks, saņemot uzņēmuma klientu nosodījumu, pēc imigrācijas rīkojuma izdošanas padomi pameta.
Ziņots, ka vairākas kompānijas – "Budweiser", "Coca Cola" un "84 Lumber" – nedēļas nogalē izmantoja Nacionālās futbola līgas (NFL) finālspēles "Super Bowl" izcīņas starplaiku, lai tā laikā izrādītu uzņēmumu reklāmas, kas atbalsta imigrāciju.