Jans Geils, dāņu urbānists, arhitekts un pilsētvides dizaina speciālists gaida, kad Rīgā beidzot slēgs autobrauktuvi gar Daugavas krastmalu un atbrīvosies no tuneļiem pie stacijas. Intervijā "rus.delfi.lv" viņš stāsta par savu redzējumu Rīgas attīstībai un jau paveikto Maskavā.
Pirms 17 gadiem Geils jau sniedza konsultācijas Rīgas vadībai, uzsverot savu mantru – pilsēta ir domāta cilvēkiem, nevis otrādi. Viņš piedāvāja sašaurināt ielas, parādot "sarkano gaismu" automobiļiem un radot vairāk telpas gājējiem un velosipēdistiem. Tāpat krastmalu būtu vēlams attīrīt no automašīnām un atbrīvoties no kroplīgajām pazemes pārejām pie stacijas.
Uzskatāms aprēķins, katrs kilometrs, ko cilvēks nobrauc ar velosipēdu, sabiedrībai ietaupa 25 centus, savukārt, nobraucot vienu kilometru ar automašīnu, zaudējam 17 centus. Bieži vien arguments nebraukšanai ar velosipēdu ir sliktie laika apstākļi, tomēr, piemēram, dāņi un holandieši tamdēļ iegādājas atbilstošu apģērbu. Turklāt pašvaldība, līdzko uzsnieg sniegs, vispirms tīra veloceliņus, tad gājēju ietves un, ja paliek resursi, arī auto brauktuvi.