Zviedrijas mēbeļu un interjera priekšmetu ražotājs un tirgotājs "Ikea" apņēmies no 2020. gada savā produkcijā vairs neizmantot vienreiz lietojamo plastmasu, savukārt līdz 2030. gadam kļūt ievērojami "zaļāks", vidēji uz katru produktu samazinot savu klimata pēdu par 70%, salīdzinot ar 2016. gadu.
"Līdz 2030. gadam mēs ("Ikea" – aut.) kļūsim cirkulāri. Mēs izmantosim tikai atjaunojamus un pārstrādājumus materiālus un pārskatīsim savus produktus, tos pielāgojot šim mērķim – lai samazinātu savu klimata pēdu," prezentējot pārskatīto "Ikea" ilgtspējas stratēģiju, izstādē "Democratic Design Day 2018" Zviedrijas mazpilsētā Elmhultā teica "Inter Ikea Group" izpilddirektors Torbjorns Lofs. Pirmoreiz ilgtspējas stratēģiju "People & Planet positive" ("Cilvēkiem un planētai pozitīvs" – angļu val.) uzņēmums ieviesa 2012. gadā.
Ambiciozos mērķus zviedru uzņēmums, kura veikali atrodami 49 pasaules valstīs, var sasniegt, tikai pilnībā pārskatot ražošanas ciklu. Kā skaidro Lofs, tas nozīmē ne vien atbildīgāk izturēties pret vidi un dabas resursiem, bet arī veidot labākus apstākļus darbiniekiem visā "Ikea" ražošanas jeb vērtību ķēdē, vienlaikus turpinot biznesa attīstību.