spoguļi tīmeklis kopijas
Aizvadīto nedēļu laikā sociālajos tīklos skaļas kļuvušas diskusijas par Eiropas Savienības (ES) likumdošanas iniciatīvu autortiesību aizsardzības jomā digitālajā vidē. Vēl visai agrīnā izstrādes stadijā esošā direktīva zākāta par "interneta nāvi" un "cenzūras mašinēriju", savukārt par likumdošanas iniciatīvu atbildīgais ziņotājs Eiropas Parlamentā (EP) pēkšņo aktīvistu gūzmu dēvē par klasisku jaudīga lobija piemēru.

Pēdējo reizi noteikumi, kas regulē autortiesības vienotajā digitālajā tirgū ES, grozīti 2001. gadā. Tehnoloģiju pasaule šo 17 gadu laikā mainījusies visai krasi, un arī biznesa modeļi, kas šobrīd balstīti globālajā tīmeklī, ir pavisam citādi, nekā bija šīs tūkstošgades sākumā. Tas arī ir viens no galvenajiem argumentiem, ko saistībā ar direktīvas izstrādi piesauc EP deputāti. Tāpat direktīvas mērķis saskaņā ar Juridiskās komitejas skaidrojumu ir panākt, ka radošo profesiju pārstāvji gūst savu tiesu materiālā labuma no 21. gadsimta digitālās vides. Turpretim aktīvisti apgalvo, ka direktīvas patiesais mērķis ir ierobežot iedzīvotāju iespējas dalīties ar dažāda veida saturu internetā, kā arī uzraudzīt ikvienu interneta lietotāju.

Jau ziņots, ka ceturtdien EP noraidīja Juridiskās komitejas 20. jūnijā apstiprināto pilnvaru projektu, līdz ar to neļaujot komitejai sākt sarunas ar dalībvalstu ministriem. Pagaidām jebkādi minējumi par to, kad direktīva varētu stāties spēka, būtu spekulācijas, jo līdz tam vēl tāls ceļš ejams. Ceturtdienas balsojumā tika nolemts pilnvaru projektu atgriezt Juridiskajai komitejai, no kuras uz parlamenta deputātu galdiem jau ar visiem grozījumiem tas nonāks septembrī. Ja parlaments to atbalstīs, sāksies sarunas ar dalībvalstu ministriem un tad direktīvas gala versija vēl būs jāapstiprina EP.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!