Foto: Reuters/Scanpix

Nav noslēpums, ka Igaunijas jaunuzņēmumu vide pasaulē ir pazīstamāka nekā pārējo Baltijas valstu. Mēs paši Latvijā izmantojam Igaunijas jaunuzņēmumu pakalpojumus, piemēram, "TransferWise", lai pārskaitītu naudu, "Taxify" braucieniem ar taksi un citus. Igauņu jaunajiem uzņēmējiem ir izdevies atrast savu nišu patērētāju tirgū, kurā ir ļoti sīva konkurence par katru klientu. Portāls "Delfi" vērtē Igaunijas jaunuzņēmumu vides attīstību un nākotnes perspektīvas.

Atskatoties samērā nesenā pagātnē, redzams, ka Igaunijas jaunuzņēmumu vidē ļoti nozīmīga loma bija "Skype". Lai arī "Skype" gadu gaitā jau vairākas reizes ir mainījis īpašnieku un šobrīd pieder "Microsoft", uzņēmuma pirmreizējā pārdošana dažiem igauņiem nodrošināja kapitālu vairāku desmitu miljonu eiro vērtībā katram. Turklāt joprojām daļa "Skype" komandas atrodas Igaunijā. ""Skype" bija spēcīgs atspēriens Igaunijas ekonomikai un jaunuzņēmumu videi, tas iedvesmoja biznesa iesācējus un IT ekspertus, piesaistīja investoru un "gudrās naudas" uzmanību," vērtē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras jaunuzņēmumu eksperte Olga Barretu-Gonsālvisa. Igauņi joprojām "sērfo uz "Skype" viļņa" un bauda pozitīvus "blakusefektus".

"Kopš tā laika igauņi ir samērā pareizi strukturējuši savu jaunuzņēmumu vidi," uzskata Barretu-Gonsālvisa. Piemēram, "e-Estonia" ir izaudzis par spēcīgu zīmolu. Valsts līmenī notiek dinamiska kustība, ir daudz progresīvi domājošu cilvēku, arī vairākas ministrijas ir iesaistītas jaunuzņēmumu jautājumos, it īpaši Igaunijas uzņēmējdarbības un informācijas tehnoloģiju ministre Urve Palo. Tiek mēģināts risināt problēmas saistībā ar IT ekspertu trūkumu, te var runāt par Igaunijas attiecībām ar Indiju, tāpat valsts ātri ir reaģējusi uz jaunākajām tendencēm – jau sen ir definēta sava pozīcija par kriptovalūtām, sākotnējo monētu piedāvājumu (ICO).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!