GM Cruise, auto
Foto: AFP/Scanpix
Tehnoloģiju un auto kompānijas ir iesaistījušās sacensībā par to, kura pirmā spēs palaist pašbraucošās automašīnas uz publiskajiem ceļiem. Likmes ir augstas visiem iesaistītajiem. Autonomās braukšanas revolūcija un kopbraukšanas kustības popularitāte, ko veicina tādas kompānijas kā "Uber" un "Lyft", draud samazināt individuālo automobiļu īpašnieku skaitu, kas savukārt noēstu pamatīgu lielo auto koncernu pamatbiznesu daļu, izpētījis "Business Insider Intelligence".

Tai pašā laikā tehnoloģiju kompānijas cielē uz autonomo mašīnu tirgus kumosu, ko "Apple" vadītājs Tims Kuks ir nodēvējis par "visu mākslīgā intelekta projektu māti". Šie uzņēmumi meklē iespējas, kā autonomās mašīnas iekļaut savos kopbraukšanas pakalpojumos, kas darbotos līdzīgi kā "Uber" un "Lyft".

"Business Insider Intelligence" apskatījis dārgākos autonomo mašīnu testus ASV, kā arī izvērtējis piecas lielākās kompānijas, kas iesaistījušās šajā konkurences cīņā. Saskaņā ar autonomijas klasifikāciju (pēc Autobūves inženieru sabiedrības jeb "Society of Automotive Engineers") visaugstākās ir piektais līmenis. Ceturtais autonomijas līmenis nozīmē, ka automobilis var pats braukt noteiktos apstākļos, scenārijos, savukārt piektais – jebkuros apstākļos, izslēdzot vajadzību pēc stūres, pedāļiem vai šofera. Līdz šim neviena kompānija nav testējusi piektā līmeņa autonomās mašīnas uz publiskajiem ceļiem ASV. Lielākā daļa uzņēmumu, kas šobrīd testē ceturtā līmeņa automobiļus, tikai nākotnē plāno pievērsties piektā līmeņa testiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!