Salīdzinot Eiropas mazumtirdzniecības tirgus dažādos reģionos, Latvijā vidējā tirdzniecības platība uz vienu iedzīvotāju ir 1,05 m2, kas ir viens no mazākajiem rādītājiem Eiropā un mazākais starp visām Baltijas valstīm, norādīts uzņēmuma "Maxima Latvija" veiktajā nozares apskatā "Maxima mazumtirdzniecības kompass".
Tirgus pētījumu uzņēmums "GFK" veica Eiropas mazumtirdzniecības tirgus pētījumu par 2017. gadu, kur rezultāti rāda, ka vislielākās tirdzniecības platības uz vienu cilvēku ir Beļģijā – 1,67 m2.
Otrajā un trešajā vietā ir Austrija un Nīderlande, attiecīgi ar 1,66 m2 un 1,59 m2, savukārt vismazāk Turcijā un Polijā – 0,67 m2 un 0,98 m2. Baltijas valstis atrodas trešajā valstu grupā, kur vidēji uz vienu iedzīvotāju ir no 1 m2 līdz 1,2 m2 tirdzniecības platības.
Šo potenciālu Latvijā izmanto pārtikas veikalu tīkli, atverot arvien jaunus veikalus, notiek aktīva jaunu tirdzniecības centru būvniecība vai esošo paplašināšana.