Šonedēļ slavenais itāliešu modes nams Ķīnas tirgū publicēja videoreklāmu, kurā ķīniešu modele ar lielām grūtībām mēģina ar irbulīšiem ēst tradicionālos itāliešu ēdienus – pastu un picu.
Pēc reklāmas autoru ieceres, tai bija jābūt uzjautrinošai, tomēr uzreiz saņēma iedzīvotāju kritiku par ņirgāšanos par ķīniešu kultūru un nekorektu stereotipu kultivēšanu, vēsta BBC.
Ķīnas slavenības aicināja boikotēt šo modes zīmolu. Aizvainotie ķīnieši uzsver, ka irbulīši, kas paredzēti ēdiena notiesāšanai, ir četru tūkstošgažu tradīcija, un norāda, ka, neskatoties uz ironisko ieceri, patiesībā nonievā seno kultūru.
Rezultātā "Dolce & Gabbana" riskē zaudēt vienu no lielākajiem pasaules tirgiem.
Situācija vēl vairāk pasliktinājās, kad sociālajā tīmeklī "Instagram" tika publicēti aizskaroši izteicieni Ķīnai un ķīniešiem it kā uzņēmuma dibinātāja Stefano Gabanas vārdā. Tie izraisīja daudz plašāku Ķīnas sabiedrības sašutumu.
Tūlīt pēc tam uzņēmums "Dolce & Gabbana" oficiāli paziņoja, ka neko tamlīdzīgu Gabanas kungs neesot teicis, bet visi "Dolce & Gabbana" saistītie "Instagram" konti esot tikuši uzlauzti.
"Mēs Ķīnu un tās iedzīvotājus cienām," oficiāli paziņojis itāliešu modes nams. Piektdien Dolče un Gabana publicēja videosižetu, kurā personīgi atvainojas ķīniešiem un pauž cerību, ka tie viņiem spēs piedot par radušos situāciju.
"Dolce & Gabbana" bija spiesti atcelt plānoto modes skati Šanhajā 21. novembrī uz nenoteiktu laiku. Tomēr ar to netika līdzēts, jo vairāki mazumtirdzniecības tīkli atteicās turpmāk izplatīt šīs markas produkciju.
Ķīnieši ir vairāk nekā trešdaļa no pasaules luksusa preču patērētājiem. Neskaitot "Dolce & Gabbana", populārākie augstākās modes zīmoli Ķīnā ir "Louis Vuitton" un "Gucci".