Tuneļa galvenais izstrādātājs ir "FinEst Bay Area". Kompānijas vadītājs Pīters Vesterbaks jaunumus paziņoja šonedēļ, sacīdams, ka kopējās izmaksas aizvien ir lēšamas 15 miljardu eiro apmērā. Iepriekš Vesterbaks skaidroja, ka kompānija jau uzsākusi sarunas arī ar Ķīnas investoriem, kuri varētu segt pat līdz 70% no visām projekta izmaksām (ap 10,5 miljardiem eiro).
Uzņēmums paziņojis, ka tunelis iedzīvotājiem varētu būt pieejams 2024. gadā. Pēc uzbūvēšanas paredzētais tuneļa mūža ilgums, kā prognozē kompānija, lēšams 120 gadu termiņā, vēsta "ERR News".
Lai gan paši celtniecības darbi vēl tikai priekšā, uzņēmuma pašpārliecinātība par šo nākotnes ieceri ir visai augsta – jau šobrīd tirdzniecībā pieejamas pirmās biļetes. Turp-atpakaļ biļete maksā 100 eiro. Abas pilsētas, kā sacīja Vesterbaks, savienos tunelis, kuru varēs šķērsot 20 minūšu laikā.
Salīdzinājumam: "Viking Line" un "Eckerö" prāmju biļetes iespējams nopirkt pat par 20 eiro, taču šis jūras ceļš starp abām pilsētām ir ievērojami ilgāks, normālos laika apstākļos pārsniedzot divas stundas.
Attālums starp abām pilsētām ir aptuveni 90 kilometri.
Vesterbaks ir Somijas pilsonis, bijušais kompānijas "Rovio" direktors. Tā ir kompānija, kas radīja ikonisko spēli "Angry Birds".