Milda Mitkute, Vinted
Foto: Publicitātes foto/DELFI

Pirms vairāk nekā 10 gadiem lietuvietei Mildai Mitkutei un viņas biznesa partnerim Justam Janauskam (Justas Janauskas) radās ideja, kura nu izaugusi līdz starptautiskam uzņēmumam, kas turklāt ir visvairāk investīciju (publiski zināmās) piesaistījušais jaunuzņēmums Lietuvā. 2018. gadā "Vinted" piesaistīja 50 miljonu eiro investīcijas no riska kapitāla fonda, un jau pirms tam jaunuzņēmumā bija veiktas investīcijas vairāku desmitu miljonu eiro vērtībā. Jaunuzņēmumu pasākumā "TechChill 2019" lietoto drēbju un aksesuāru platformas "Vinted" līdzdibinātāja Mitkute intervijā portālam "Delfi" stāsta par izaicinājumiem jaunuzņēmumu pasaulē, kā arī patēriņa kultūras niansēm Eiropā, NVS valstīs un Amerikā.

Kāpēc "Vinted" nav pieejams Latvijā?

Mēs sākotnēji nolēmām fokusēties uz tirgiem, kuros ir vismaz 10 miljoni iedzīvotāju. Latvijai un Igaunijai nāksies pagaidīt, tomēr mums ir izstrādāti risinājumi, un, iespējams, 3–4 gadu laikā varētu būt izmaiņas šajā ziņā, piemēram, viena platforma visam Eiropas tirgum. Šobrīd mums ir atsevišķas lietotnes Lietuvas, Francijas, Vācijas u. c. tirgiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!