Pārbaudot patērētāju tīmekļa vietnes visā ES, noskaidrojās, ka, iepērkoties tiešsaistē, patērētāji nesaņem skaidru informāciju par cenām un atlaidēm. Līdz ar to Eiropas Komisija (EK) un patērētāju tiesību aizsardzības iestādes pieprasa skaidru informāciju par cenām un atlaidēm, informē Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija.
EK un valstu patērētāju tiesību aizsardzības iestādes ir publicējušas ES mēroga pārbaužu rezultātus par 560 e-komercijas tīmekļa vietnēm, kas piedāvā dažādas preces, pakalpojumus un digitālo saturu, piemēram, apģērbu vai apavus, datoru programmatūru vai izklaides biļetes. Aptuveni 60% šo tīmekļa vietņu ir pārkāpušas ES patērētāju tiesību aizsardzības noteikumus, galvenokārt ar to, kā tajās atspoguļotas cenas un īpašie piedāvājumi.
Attiecībā uz vairāk nekā 31% tīmekļa vietņu, kuras piedāvā atlaides, patērētāju tiesību aizsardzības iestādēm bija aizdomas, ka īpašie piedāvājumi nebija patiesi vai atlaižu aprēķins nebija saprotams. 211 tīmekļa vietnēs galīgā cena bija augstāka par sākotnēji piedāvāto cenu. 39% šo tirgotāju nesniedza skaidras norādes par nenovēršamām papildu izmaksām par piegādi, maksāšanas metodi, rezervēšanas maksām un citām līdzīgām piemaksām.