'Delfi' intervija: par mūsdienu sabiedrību un infoaptaukošanos
Foto: Marius Dale, DELFI

Magnuss Lindkvists (Magnus Lindkvist) ir zviedru futurologs, viņa uzstāšanās ir provocējošas un dinamiskas, pats viņš tās sauc par "intelektuālo akupunktūru". Lindkvists ir arī vairāku grāmatu par nākotni autors, dažas no populārākajām – "Minifesto", "Everything We Know Is Wrong", "The Attack of the Unexpected" u. c. Pirms futurologa aprīlī gaidāmās uzstāšanās vadītāju konferencē "Ebit" Rīgā portāls "Delfi" sarunājās ar viņu par to, kā atvēlēt laiku nekā nedarīšanai, lai varētu radīt oriģinālas idejas, kā arī par ātrās ēdināšanas informācijas efektu uz mūsdienu sabiedrību.

Savās uzstāšanās reizēs esat izmantojis asprātīgu salīdzinājumu R&D (Research & Development, latv. val. – izpēte un attīstība) terminam – "Ripoff & Duplicate" (latv. val. – plaģiāts un dublēšana), sakot, ka dzīvojam vienādības (angļu val. – sameness) laikmetā. Bieži vien cilvēkiem neatliek laika domāt par lielām lietām. Vai ir novērojamas pārmaiņas? Vai cilvēkiem ir drosme atlicināt laiku šādām pārdomām?

Liels jautājums. Lielākoties cilvēki, pilsētas un valstis dod priekšroku kopēšanai, jo tas ir saistīts ar mazākiem riskiem, kopumā tas ir vienkāršāk. Tāda ir cilvēku daba, cilvēki savā ziņā ir kopēšanas mašīnas. Līdz ar to rodas jautājums, kā un kad domāt par oriģinālām un atšķirīgām idejām. Pirmais solis ir to pateikt un apzināties, un tas jau ir solis pareizajā virzienā. Cilvēks sāk saprast, ka tā ir problēma un arī izaicinājums, un sāk psiholoģiski tam noskaņoties. Otrais solis, ko stāstu vadītājiem un līderiem, ar kuriem strādāju, – ir paredzēt laiku nekā nedarīšanai. Šodienas biznesa vide ir ārkārtīgi daudz laika patērējoša – lielākoties uzņēmumos strādā par maz cilvēku, jo ir jābūt efektīviem. Nav nozīmes, vai tas ir laikraksts vai banka, vai konsultantu uzņēmums. Mums pastāv aizņemtības kultūra, līdz ar to ir tiešām aktīvi jāieplāno laiks nekā nedarīšanai – vai tas būtu pirmdienas rīts vai piektdienas vakars. Galvenais ir ierakstīt to savā kalendārā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!