"Volkswagen" izmešu skandāla iešūpoti un globālas sasilšanas stimulēti trešdien Eiropas Parlamentā (EP) tika apstiprināti noteikumi, kas paredz līdz 2030. gadam par 37,5% samazināt jaunu vieglo automašīnu radīto siltumnīcefektu izraisošo gāzu apjomu. Ar jaunajiem noteikumiem parlaments centies aizdarīt robus, kas iepriekš bijuši likumdošanā un cer panākt, ka Eiropas Savienība (ES) turas pie Parīze klimata nolīgumā izvirzītajiem mērķiem cīņā ar globālo sasilšanu.
EP deputāti trešdien apstiprināja vienošanos ar Eiropas Savienības valstu ministriem par jaunajiem noteikumiem. Tie paredz samazināt izmešu apjomu ne vien no jauniem vieglajiem pasažieru auto, bet arī no mikroautobusiem. "Likumdošana attiecas uz auto ražotājiem, kuriem jānodrošina, ka viņu auto flote – visas mašīnas, kuras viņi izgatavo – emitē mazāk CO2 [ogļskābā gāze – aut.]. Tātad auto ražotāju atbildība ir, lai viņu auto flotē būtu dažādas tehnoloģijas, tostarp efektīvi iekšdedzes dzinēji, elektriskie auto, hibrīdauto. Tādējādi visa flote kopumā emitē mazāk CO2," sarunā ar portālu "Delfi" teica par likumdošanas iniciatīvu atbildīgā ziņotāja parlamentā Miriama Dalli (S&D, Malta).
Emisiju apjoma samazināšana ir svarīga ne vien tādēļ, ka ES ir izvirzījusi iekšējos mērķus saistībā ar klimata pārmaiņu un piesārņojuma ierobežošanu, bet arī tādēļ, ka ES ir pievienojusies Parīzes klimata nolīgumam – starptautiskam nolīgumam, kurā piedāvāts rīcības plāns globālo sasilšanas ierobežošanai.