cocacola kafija coffee
Foto: DELFI
Pasaules bezalkoholisko dzērienu gigants "Coca-Cola" plāno ievērojami paplašināt savu biznesu arī kafijas nozarē, vēsta CNBC.

Līdz šim kokakolas kafijas bizness lielā mērā bijis vērsts uz Japānu, kur konservēta kafija jau gadu desmitiem ir populāra tirdzniecības automātos. Tagad uzņēmums ieplānojis līdz 2019. gada beigām izlaist "Coca-Cola Coffee" vairāk nekā 25 dažādās tirgus ķēdēs visā pasaulē. Jaunais dzēriens, kā sola ražotājs, saturēs mazāk cukura, bet vairāk kofeīna.

Kokakolas un kafijas sajaukumam, kā skaidro ražotājs, ir nedaudz mazāks kofeīna daudzums nekā parastai kafijas tasei, bet vairāk kofeīna nekā sodas pudelē. Uzņēmums par produktu pieņēmis šādu lēmumu, jo aizvien vairāk cilvēku ir pārgājuši no gāzēto dzērienu patērēšanas uz ūdeni pudelēs vai mazāk cukurotiem dzērieniem. "Coca-Cola Coffee" satur mazāk cukura kā tāda paša izmēra kolas bundžiņa.

Gatavā kafija bundžiņās ir visstraujāk augošā kafijas segmentā, kas 2016. un 2017. gadā pieauga par 31%, liecina tirgus izpētes kompānijas Mintel dati. Patērētāju vidū popularitāti iegūst arī atdzesētie kafijas dzērieni. No 2013. līdz 2017. gadam aukstās kafijas rādītāji pieauga par 10%. Šī tendence vairāk ir populārāka ASV un Āzijas valstīs, bet mazāk novērtēta tā ir Eiropā.

"Coca-Cola" jau 2006. gadā pirmo reizi mēģināja savu biznesa portfeli paplašināt ar kafijas dzērieniem. Tolaik Kompānija pēc diviem gadiem pārtrauca īslaicīgo "Coca-Cola Blak" darbību. 2017. gadā kokakolas kafija tika aizvesta uz Austrāliju un nākamajā gadā to ieviesa arī Āzijas valstīs.

"Sākotnējie rezultāti ir ļoti daudzsološi, kas nodrošina papildu izaugsmi "Coca-Cola" zīmolam" jūlijā paziņoja biznesmenis Džeims Kvincijs. Kompānija plāno otrā ceturkšņa laikā Eiropas tirgos sākt pārdot lietošanai gatavus "Costa" kafijas izstrādājumus. "Coca-Cola" iegādājās minēto Lielbritānijas kafijas ķēdi par 4,5 miljardiem eiro.

Akciju pārdošanas laikā "Coca-Cola" kapitāldaļas cenas pacēlās par 2% pēc tam, kad kompānija paziņoja par savu peļņu un ieņēmumiem, kuri bija augstāki nekā Volstrītas aplēses. Atspirdzinošo dzērienu milzis nopelnīja 48 centus par akcijas daļu no dažādām operācijām, pārsniedzot 46 centus par akcijas daļu, kurus prognozējuši iztaujātie analītiķi no globālā finanšu tirgus datu nodrošinātāja Refinitive.

"Coca-Cola" ieņēmumi auga par 5% līdz 7,08 miljardiem eiro, pārspējot pašas kompānijas iepriekš gaidītos 6,9 miljardus eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!