Mazumtirdzniecības gigants "Amazon" ir kļuvis par pasaules vērtīgāko zīmolu, palielinot savu vērtību par 52%, liecina 2019. gada "BrandZ" top 100 visvērtīgāko pasaules zīmolu novērtējums, ko šā gada jūnijā publiskoja "WPP" un "Kantar" Ņujorkas fondu biržā.
Kopš 2006. gada, kad pirmo reizi tika izvērtēta pasaules zīmolu vērtība un pirmajā vietā atradās "Microsoft", tieši tehnoloģiju kompānijas ir bijušas "BrandZ" top 100 priekšgalā. Palielinoties zīmola vērtībai par iespaidīgiem 52% līdz pat 315,5 miljardiem ASV dolāru, "Amazon" ir apsteidzis "Apple" (zīmols Nr. 2, 309,5 miljardi ASV dolāru) un "Google" (zīmols Nr. 3, 309,0 miljardi ASV dolāru), kuru vērtība pieticīgi palielinājās par attiecīgi 3% un 2%, tā beidzoties tehnoloģiju milžu 12 gadu pārsvaram.
""Amazon" fenomenālais zīmola vērtības pieaugums pagājušajā gadā par gandrīz 108 miljardiem ASV dolāru parāda, ka pašlaik zīmoli ir mazāk piesaistīti atsevišķām kategorijām un reģioniem. Zūd ierobežojumi, jo tehnoloģiju ietekme ļauj zīmoliem, piemēram, "Amazon", "Google" un "Alibaba", piedāvāt pakalpojumu klāstu saskarsmē ar patērētājiem. Ņemot vērā patērētāju pieredzi un kompetenci, šie zīmoli ienāk biznesa pakalpojumu sektorā, radot jaunas iespējas zīmolu izaugsmei. Revolucionāri modeļi zeļ tādos reģionos kā Āzija, jo tur patērētāji vairāk lieto tehnoloģijas un zīmoli integrējas visos cilvēka ikdienas dzīves aspektos," skaidro "Kantar BrandZ" vadītāja Dorīna Vanga (Doreen Wang).