Miks Pētersons
Foto: Publicitātes foto
Latvijas meži aizņem 52% valsts teritorijas, savukārt meža nozare ir viens no valsts ekonomikas stūrakmeņiem, veidojot 20% no valsts kopējā eksporta. Par savu pieredzi veidojot uzņēmumu, kas mūsu "zaļajam zeltam" dod lielu pievienoto vērtību, intervijā portālam "Delfi" stāsta Miks Pētersons, mēbeļu dizainers un uzņēmuma "Nordi" dibinātājs.

Pēc Latvijas Zemkopības ministrijas datiem, 2005. gadā Latvija eksportēja mežu izstrādājumus ar zemu pievienoto vērtību – kurināmo koksni, zāģbaļķus un citus zāģmateriālus 687 miljonu eiro vērtībā, savukārt mēbeles – par 116 miljoniem eiro. 2018. gadā šie skaitļi attiecīgi ir bijuši – kurināmā koksne, zāģbaļķi un citi zāģmateriāli eksportēti 1,38 miljardu eiro vērtībā, bet mēbeļu eksports sasniedzis vien 173,6 miljonus eiro. Jāatzīst, ka gandrīz visas valstis cenšas pasargāt savus mēbeļu ražotājus no ārvalstu konkurentiem, parasti ar stingru standartu palīdzību, un tas var būt viens no iemesliem, kāpēc Latvijas mēbeļu eksports pieaug tik lēni. Ir vajadzīgi enerģiski un inovatīvi ražotāji, kā arī valsts atbalsts, lai Latvijas mežu nozares produkti tiktu pārdoti ar iespējami augstāko pievienoto vērtību.

Mik, Latvijā ir labas mēbeļu ražošanas tradīcijas, bet kā tev radās doma attīstīt pašam savu mēbeļu ražošanas zīmolu un uzņēmumu?

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!