Tehnoloģiju giganta "Google" mātes kompānija "Alphabet" pirmo reizi vēsturē ir atklājusi dažādu "Google" uzņēmumu apgrozījumu, tostarp "Youtube" ieņēmumus no reklāmām, kas pērn mērāmi 15 miljardos ASV dolāru, raksta "CNN".
Kompānija vēsturiski bija izplatījusi tikai to informāciju par apgrozījumu, kas saistīta ar "Google" reklāmām un citām uzņēmuma biznesa jomām, zem tām kopā tika salikti "Youtube", mākoņserviss un meklētājs.
Pirmdien izplatītajā paziņojumā kompānijas finanšu nodaļas vadītāja Ruta Porata pauda, ka tagad kompānija nodrošinās atklātāku pārskatu par "Google" apgrozījumu visās jomās, tostarp no meklētāja, "Youtube" un mākoņservisa. Tas tiek darīts, lai sniegtu lielāku ieskatu kompānijas uzņēmējdarbībā un nākotnes iespējās.
"Youtube" reklāmu pārdošana, salīdzinot ar 2018. gadu, ir pieaugusi par 36%, bet salīdzinot ar 2017. gadu – par 86%. Reklāmu lielais pieaugums saistīts gan ar zīmolu reklāmām, gan patērētājiem piedāvājot daudz tiešākas reklāmas, kas tiek pārraidītas produktu atsauksmju video laikā, skaidro kompānijas pārstāvji.
CNN norāda, ka investori jau labu laiku interesējušies par "Youtube" apgrozījumu. Vienlaikus tiek norādīts, ka šī informācija reklāmdevējiem dos svarīgu signālu par "Youtube" kā digitālas reklāmas platformu.
Vienlaikus "Youtube" 2019. gadā ir nopelnījis trīs miljardus ASV dolārus citos veidos, piemēram, piedāvājot abonementa funkciju. Patlaban šo iespēju izmanto vairāk nekā 20 miljoni cilvēku visā pasaulē.
"Alphabet" publiskotais apgrozījums pa segmentiem rāda, ka no "Google" meklētāja kompānija guvusi 98 miljardus ASV dolāru, no mākoņservisa – deviņus miljardus, savukārt citi "Google" risinājumi atnesuši 17 miljardus ASV dolāru.