Foto: DELFI

Baltijas un citas Austrumeiropas valstis apsver iespēju kopīgi iesniegt sūdzību Eiropas Savienības (ES) Tiesā, ja tiks noteikta prasība, ka reizi astoņās nedēļās kravas automobiļiem jāatgriežas to reģistrācijas valstī, paziņojuši Lietuvas valdības pārstāvji. Attēlā Latvijas satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Austrumeiropas valstis paudušas, ka jaunie noteikumi no tirgus izstums perifēro valstu transporta uzņēmumus un palielinās piesārņojumu.

Lietuvas satiksmes ministrs Jaroslavs Narkevičs apstiprināja ziņu aģentūrai BNS, ka jau tiek veikti sagatavošanās darbi iespējamas sūdzības iesniegšanai.

"Mēs ne tikai nopietni apsveram šo iespēju, bet jau esam sākuši sagatavošanās darbus," sacīja ministrs. "Es uzskatu, ka šī jautājuma izskatīšana tiesā ne tikai aizstāvēs Lietuvas un citu kravu pārvadātāju intereses, bet arī sniegs labumu Eiropai kopumā, jo Mobilitātes paketes noteikumi ne tikai pārkāpj vienota tirgus principus, bet ir arī pretrunā ar vides ietekmes samazināšanas mērķiem."

Vairums ES dalībvalstu decembrī atbalstīja Mobilitātes paketes ieviešanu, kas noteiks ierobežojumus autopārvadātājiem. Balsojums vēl paredzēts Eiropas Parlamentā (EP).

Neoficiāli avoti aģentūrai BNS teikuši, ka šī balsojuma datums vēl nav zināms, un tas varētu notikt ne agrākā kā maijā.

Latvijas satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) sacīja, ka līdzīgi domājošu valstu satiksmes ministri plāno tuvākajā laikā tikties ar Eiropas Komisijas (EK) pārstāvjiem, lai izskaidrotu savu pozīciju.

"Tikšanās ar EK viceprezidentu Fransu Timmermansu plānota 18.februārī, tā būs daudzpusēja tikšanās. Atkarībā no šīs tikšanās rezultātiem, redzēsim, kādu pozīciju ieņemt," teica Linkaits.

Lietuvas pastāvīgā pārstāvja ES vietnieks Simons Šatūns norādīja, ka galīgais lēmums par vēršanos tiesā, visticamāk, tiks pieņemts pēc EP balsojuma.

Informācijas avoti vēsta, ka pret jaunajiem noteikumiem bez Lietuvas iebilst vēl astoņas citas valstis - Latvija, Igaunija, Polija, Ungārija, Rumānija, Bulgārija, Kipra un Malta. Šo valstu skaits gan ir nepietiekams, lai bloķētu lēmuma pieņemšanu.

Jauno noteikumu iniciatori uzskata, ka obligāta prasība kravas automobiļiem atgriezties reģistrācijas valstī palīdzēs cīnīties pret neīstu autotransporta uzņēmumu reģistrāciju, kad kompānijas tiek reģistrētas vienā valstī izmaksu samazināšanai, bet uzņēmējdarbība tiek veikta citur.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!