Kopš Covid-19 pandēmija skāra Eiropu, grupa "Lufthansa Group", kas ietver arī Vācijas kaimiņvalstu aviosabiedrības "Brussels Airlines", "Austrian Airlines" un "Swiss International Air Lines", ir zaudējusi miljonu eiro stundā un 90% no tās 760 lidmašīnām ir palikušas uz zemes.
Vienošanās paredz, ka Vācijas nacionālā aviosabiedrība atteiksies no astoņām lidmašīnām un to nolaišanās tiesībām, sacīja EK preses sekretāre un ziņu avots.
"Lufthansa" savā paziņojumā vēstīja, ka ir "nolēmusi pieņemt saistības, kuras Vācija piedāvājusi ES Komisijai" par glābšanas paketi, un piebilda, ka tā atteiksies no 24 pacelšanās un nolaišanās laika nišām, kuras varēs tikt piešķirtas konkurējošām lidsabiedrībām.
Vācijas mediji iepriekš bija ziņojuši, ka EK pieprasīs, lai grupa atteiktos no vērtīgām pacelšanās un nolaišanās tiesībām Frankfurtes un Minhenes lidostās apmaiņā pret Briseles piekrišanu glābšanas plānam.
Pirmdien, 25. maijā, tika ziņots, ka "Lufthansa" principā vienojusies par deviņu miljardu eiro vērtu glābšanas programmu, kuras ietvaros Vācijas federālā valdība kļūs par lidsabiedrības lielāko akcionāri. Vienošanās tika panākta starp "Lufthansa" vadītājiem un Vācijas valdības ministriem.
"Lufthansa" jau pagājušajā nedēļā apstiprināja, ka ved sarunas ar Vācijas valdību par deviņu miljardu eiro vērtu glābšanas plānu, kura ietvaros valdība iegūs ievērojamu lidsabiedrības akciju daļu.
Šis plāns paredz, ka federālās valdības ekonomikas stabilizācijas fonds, kas izveidots, lai mazinātu koronavīrusa pandēmijas negatīvo ietekmi, iegūs 20% aviokompānijas akciju, kā arī konvertējamās obligācijas vēl 5% plus vienas akcijas vērtībā.
Ja šis plāns tiks realizēts, šī būs pirmā reize kopš 1997. gada, kad valdībai piederēs "Lufthansa" akcijas.
"Lufthansa" vadītājs Karstens Špors jau iepriekš norādīja, ka aviokompānija zaudē vienu miljonu eiro stundā, un "Lufthansa" grupa dienā pārvadājusi mazāk nekā 3000 pasažieru, salīdzinot ar aptuveni 350 000 dienā pirms šīs krīzes.