Francijas tiesa trešdien, 22. jūlijā, noteikusi, ka likvidējama autobusu pasažieru pārvadājumu kompānija "Eurolines", informē "Euronews". Vienlaikus Francijas tiesas lēmums nekādā veidā neietekmē pasažieru pārvadātāja "Eurolines" darbību Baltijas valstīs, norāda Baltijas "Eurolines" vadītājs Edmunds Pavlovs.
Līdz ar to pēc 35 gadu darbības Francijas transporta uzņēmums šo piektdien, 24. jūlijā, pārtrauks pārvadājumus.
Jāatgādina, ka pagājušajā gadā "Eurolines" iegādājās vācu koncerns "FlixBus". Šā gada jūnija beigās "FlixBus" lūdza sākt bankrota procedūru savam meitas uzņēmumam, tomēr tiesa noteica, lai "Eurolines" turpina darboties vēl vienu mēnesi.
Vienlaikus arodbiedrības apgalvo, ka "FlixBus" ir atteicies meklēt pircēju uzņēmumam un cenšas izmantot Covid-19 pandēmiju, lai atlaistu darbiniekus. ""Flixbus" ir "iztīrījis" "Eurolines" un gatavojas atgūt tirgus daļu, līdz ar to cenšas atbrīvoties no darbiniekiem, neko nemaksājot," aģentūrai "AFP" sacīja "Eurolines" darbinieku pārstāvis Pjērs-Fransuā Ruso.
"Eurolines" vadība nekomentēja tiesas spriedumu, tomēr norādīja, ka ir centusies glābt meitas uzņēmumu, veicot investīcijas un strādājot ar reorganizācijas plānu.
Tā kā "Eurolines" nav vienota kompānija, bet gan organizācija ar bāzi Beļģijā, Briselē, dažādās valstīs ir uzņēmumi, kuri viens ar otru nesaistīti darbojas ar šo zīmolu. Lietuvā ar šo zīmolu darbojās uzņēmums "Kautra", kas nodrošina pakalpojumus arī Latvijā. "Francijas "Eurolines" ir atsevišķs uzņēmums, kas darbojas tikai šajā valstī, un tam nav nekādas saistības ar Lietuvu, Latviju, Poliju vai kādu citu valsti ārpus Francijas," skaidro Pavlovs.
Viņš arī uzsvēra, ka Baltijas valstīs "Eurolines" turpinās pastāvēt, un uzņēmumam ir tiesības izmantot šo zīmolu. Turklāt no pērnā gada "Eurolines" ar bāzi Lietuvā kļuva par zīmola īpašnieku. Pavlovs arī piebilda, ka Latvijā eksistē SIA "Eurolines", taču arī nav nekāda sakara ar šo zīmolu.
Jāatgādina, ka, atverot Baltijas valstu robežas, "Eurolines" no 5. jūnija atjaunoja satiksmi ar kaimiņvalstīm. Pirmie autobusi no Rīgas sāka savu ceļu Kauņas virzienā, bet vēlāk tika atjaunoti citi maršruti. Pavlovs pauda, ka uzņēmums ceļojumus atjaunos pamazām. "Cilvēki vēlas ceļot, šī vajadzība nekur nav pazudusi. Tomēr paies laiks, kamēr viss nostāsies savās vietas."