Starptautiskās Gaisa transporta asociācijas, kurā ietilpst 290 aviokompānijas, prognozes liecina, ka pasažieru gaisa satiksme visdrīzāk neatgūsies līdz pat 2024. gadam. Nesen asociācijas veiktā tūristu aptauja liecina, ka 83% respondentu nevēlas ceļot, ja pēc tam jāievēro 14 dienu karantīna.
"Daļā valstu aktivizējas vietējais tūrisms, taču ar to nav gana, lai spētu uzturēt nozares dzīvotspēju," sacījis asociācijas vadītājs Aleksandrs de Juniaks. "Covid-19 pandēmija turpina graut aviācijas nozari. Starptautiskie ceļojumi praktiski ir izzuduši pavisam, un patlaban veido vien aptuveni 10% no pirmskrīzes līmeņa," viņš paudis nožēlu.
Asociācija aprēķinājusi, ka vidēji 58% tūristu savā galamērķī iepriekš nonāca ar lidmašīnu, taču, izplatoties pandēmijai, šis skaits ir būtiski sarucis.
Tas rada nozīmīgu apdraudējumu nozares darbiniekiem. Pirms krīzes aviācijas nozarē un ar to saistītajās nozarēs pasaulē strādāja aptuveni 87,7 miljoni darbinieku, taču pandēmijas rezultātā ir apdraudēti 46 miljoni darba vietu, kas saistītas ar šo nozari, liecina asociācijas veiktais pētījums "Aviation: Benefit Beyond Borders".
"Mūsu analīze liecina, ka līdz nākamā gada sākumam aviācijas nozarē darbu varētu zaudēt līdz pat 4,8 miljoniem darbinieku, darba vietu skaitam, salīdzinot ar laika periodu pirms krīzes, sarūkot par 43%. Ja vēl ņem vērā tās darba vietas, kas ir saistītas ar aviācijas nozari un kuras tā balsta, tad kopumā lēšams, ka risks zaudēt darbu ir aptuveni 46 miljoniem darbinieku," saka Gaisa transporta darba grupas eksperts Maikls Gills, kā piemērus minot tādus sektorus kā dažādas ēdienu piegādes kompānijas, lidmašīnu apkopes servisa darbiniekus un citus, kuriem darbu nodrošina aviācijas nozare.
Pirms krīzes aviācijas pienesums pasaules ekonomikā bija 3,5 triljoni ASV dolāru gadā, taču šogad tas saruks par 1,8 triljoniem dolāru.
Aleksandrs de Juniaks uzsvēris, ka viens no risinājumiem būtu Covid-19 tests pirms iekāpšanas lidmašīnā, un tas, pēc viņa domām, uzlabotu cilvēku uzticēšanos gaisa satiksmei un padarītu valdības drošākas, pieņemot lēmumus par robežu atvēršanu.