tūristi, saulriets, Grieķija
Foto: Shutterstock
Nav šaubu par tūrisma nozares atkopšanās nepieciešamību, jo tas ir viens no pasaules ekonomikas pīlāriem, un pasaules ekonomika nevar pilnībā atjaunoties, kamēr ceļojumu nozare nav atkopusies, "Yahoo Finance" norāda "Booking Holdings" vadītājs Glens Fogels.

Pašlaik ceļojumu nozares attīstība visā pasaulē ir nevienmērīga un neskaidra, ņemot vērā atšķirīgās valdību pieejas un ierobežojumus.

Eiropas Savienībā tūrisma ekosistēma veido 12% no kopējā darbaspēka, un OECD aprīlī prognozēja, ka tūrisma nozare saruks par 45-70%, atkarībā no krīzes ilguma un ceļojumu un tūrisma atveseļošanās tempa. Kopumā paredzams, ka pasaulē tūrisma nozare zaudēs 275-400 miljardus eiro, uzsver G. Fogels.

Skatoties uz tūrismu patlaban, es redzu traumētu kopienu, un nozari, ko izpostīja Covid-19 pandēmija, kas līdz šim bijusi daudz sliktāka nekā jebkura cita globāla krīze, ko savā karjerā esmu piedzīvojis. Trieciens nozarei ir bezprecendenta un tālejošs – ASV zaudēts 51% darbaspēka, un tiek prognozēts, ka līdz 2020. gada beigām nozare saruks par 1,2 triljoniem dolāru, jūlijā lēsa ASV Ceļojumu asociācija.

Tajā pašā laikā atsevišķās pasaules vietās un uzņēmumos pastāv nelieli signāli, ka virzāmies uz priekšu – aviokompānijas turpina reaģēt uz jaunajiem pasākumiem, viesnīcas ievieš bezkontakta komunikāciju un pārplāno savas telpas, kā arī valdības izstrādā plānus, kā kopumā atbalstīt tūrisma nozari. Tiesa gan, valdībām, pēc viņa domām, būtu vairāk jāsadarbojas, lai veicinātu ilgtspējīgāku izaugsmi. Soļi, ko sper valdības, lai atveseļotu un uzturētu nozari, ietekmēs atveseļošanās raksturu un ātrumu, tādēļ būtiska ir arī sadarbība starp valdībām un tūrisma nozari, saka G. Fogels.

Lai veicinātu nozares atveseļošanos, nepieciešams darīt visus iespējamos pasākumus, lai uzlabotu gan vietējās, gan pasaules ekonomikas stāvokli, un cilvēki būtu pārliecināti, ka viņu dzīve ir aizsargāta. No vienas puses, valdības var atbalstīt uzņēmumus un iedzīvotājus, ieviešot nodokļu maksājumu atlikšanu un subsīdijas, taču nepieciešamas arī papildu iniciatīvas, lai atjaunotu patērētāju noskaņojumu, uzskata G. Fogels.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!