Uzņēmums izmanto vielas, kas ir augļu un ogu mizās, sēklās un mīkstumā, lai izveidotu aizsargājošu papildu virskārtu, kas aiztur mitrumu un skābekļa piekļuvi, tādā veidā ilgāk saglabājot produktus svaigus. Tādējādi augļi, piemēram, veikalu plauktos var stāvēt ilgāk, un tas ļauj samazināt atkritumu apjoma pieaugumu.
Uzņēmums pēdējo astoņu gadu laikā izaudzis no neliela jaunuzņēmuma, kas sākotnēji saņēmis 100 tūkstošus ASV dolāru no Bila Geitsa fonda līdz kompānijai, kuras vērtība jau pārsniegusi vienu miljardu dolāru, un kurai savā atbalstītāju lokā izdevies piesaistīt vairākas slavenības un lielus starptautiskus investorus.
Lai attīstītu šo tehnoloģiju, "Apeel" piesaistījis jau vairāk nekā 360 miljonus dolāru, tostarp, 250 miljonus dolāru šajā gadā.
Uzņēmuma dibinātājs Džeimss Rodžers sāka veidot šo tehnoloģiju, studējot doktorantūrā Kalifornijas Universitātē. Ideja viņam ienāca prāta, braucot no laboratorijas, kurā viņš tolaik strādāja.
Braucot garām Kalifornijas laukiem, viņš atskārta, ka pastāvošā pārtikas piegādes ķēdes problēma ne vienmēr ir nespēja saražot pietiekami daudz pārtikas, bet gan tas, ka liela daļa šīs pārtikas sabojājas un tiek izmesta posmā starp to vietu, kur tā izaug un to, kurā tai jānonāk.
Līdz šim lauksaimnieki ir izmantojuši dažādus pesticīdus, lai novērstu dažādas augu slimības un kaitēkļus, kas varētu pasliktināt ražu, savukārt augu ilgākai uzglabāšanai tika izmantoti vienreizlietojami plastmasas iepakojumi, taču aizvien biežāk tiek runāts par to kaitīgo ietekmi uz vidi.
"Mēs esam iztērējuši visus šos instrumentus. Ir pagājis vienreizlietojamās plastmasas un pesticīdu laiks," viņš sacījis, uzsverot, ka tagad tiks izmantotas jaunas metodes.
Līdz ar finansējuma piesaisti "Apeel" plāno paplašināt darbību un sadarboties ar lauksaimniecības uzņēmumiem Āfrikā, Centrālamerikā un Dienvidamerikā.
Pagaidām, lai noturētu kvalitāti, uzņēmums apstrādā tikai dažus augļu veidus – avokado, sparģeļus, citronus un laimus, taču nākotnē plānots apstrādājamo augļu klāstu paplašināt. "Paņemsim to, ko zina apelsīns, un iemācīsim to gurķim, lai tas nebūtu jāiesaiņo plastmasā," sacījis uzņēmuma vadītājs.
Šogad "Apeel" plāno apstrādāt 20 miljonus augļu. Uzņēmums patlaban jau sadarbojas ar pārtikas mazumtirgotājiem ASV un Eiropā, un līdz šim viņiem vidēji ar tehnoloģijas palīdzību izdevies bojāto produktu apjomu samazināt par 50%, palielinot pārdošanas apjomus par 5-10%.
"Samazinot pārtikas atkritumu apjomus pasaulē, iespējams gadā atbrīvot līdz pat 2,6 triljoniem dolāru, uzlabojot pārtikas ekosistēmu visām iesaistītajām pusēm," saka Rodžers.