Piektdien Eiropas Komisija nāca klajā ar jaunu Patērētāju tiesību aizsardzības programmu nolūkā Eiropas patērētājiem dot iespēju aktīvi piedalīties zaļajā un digitālajā pārejā. Programmā arī pievēršas tam, kā palielināt patērētāju tiesību aizsardzību un noturību Covid-19 pandēmijas laikā un pēc tās, ņemot vērā, ka pandēmija ir radījusi būtiskas problēmas, kas ietekmē patērētāju ikdienas dzīvi.
Konkrētāk, programmā ir izklāstītas prioritātes un galvenie rīcības punkti, kas nākamajos piecos gados kopā ar dalībvalstīm īstenojami Eiropas un valstu līmenī. Tie cita starpā ietvers: jaunu tiesību akta priekšlikumu, kura mērķis ir patērētājiem sniegt labāku informāciju par ilgtspēju, spēkā esošo tiesību aktu pielāgošanu digitālajai pārveidei un ar Ķīnu izstrādātu rīcības plānu par produktu drošību.
"Vēlamies dot iespēju patērētājiem aktīvi piedalīties zaļajā un digitālajā pārejā. Vienlaikus ir jānodrošina, lai mūsu noteikumi par patērētāju tiesību aizsardzību arī turpmāk atbilstu mūsdienu digitālajai realitātei, īpaši panākot noteikumu neatlaidīgu izpildi tiešsaistes platformās un palielinot šo platformu atbildību," teic priekšsēdētājas vietniece jautājumos par vērtībām un pārredzamību Vera Jourova.