"Volkswagen Group" vadītāji apstiprinājuši, ka viņi apsver iespēju atdalīt luksusa klases itāļu zīmolus, tostarp, superauto ražotāju "Lamborghini".
Iespējamās izmaiņas skartu arī motociklu ražotāju "Ducati" un dizaina un inženiertehnisko konsultāciju uzņēmumu "Italdesign Giugiaro".
"Volkswagen" vadītājs Herberts Dīzs konferences zvana laikā ar analītiķiem pirmdien sacīja, ka kompānija strādā, lai restrukturizētu trīs itāļu zīmolus, nākotnē tos atdalot kā atsevišķus biznesus. Tas gan nenozīmē, ka šis scenārijs ir akmenī kalts un tiešām tā notiks, viņš teica.
"Mēs šo ideju ieviesīsim juridiskā struktūrā, lai mēs varētu rīkoties, taču tas vēl nav izlemts," viņš sacījis.
Šis solis varētu sekot "Fiat Chrysler Automobiles", kas 2016. gadā pārveidoja "Ferrari" par atsevišķu kompāniju, kotējot to arī biržā atsevišķi.
Pašreizējais "Lamborghini" vadītājs Stefano Domenicali paziņojis, ka pametīs uzņēmumu, lai sāktu darbu "Formula 1" vadītāja amatā. Trešdien "Volkswagen" paziņoja, ka "Lamborghini" vadītāja amatā atgriezīsies Štefans Vinkelmans, kurš šo amatu ieņēma laika periodā no 2005. gada līdz 2016. gadam. Viņš arī saglabās pašreiz ieņemto "Bugatti" prezidenta amatu.
Jau iepriekš ziņots, ka "Vokswagen" apsver iespēju pārdot "Bugatti" zīmolu, taču pagaidām oficiāli neviena no pusēm šīs ziņas nav apstiprinājusi.
"Lamborghini" pieder "Volkswagen Group" luksusa auto meitasuzņēmumam "Audi". Savukārt "Lamborghini" pieder gan "Italdesign", gan "Ducati".
Pēdējo gadu laikā "Lamborghini" pārdošanas apjomi pasaulē, kaut arī tie ir mazi, salīdzinot ar kopējiem auto tirgus apjomiem, ir gandrīz dubultojušies, pateicoties SUV modelim "Urus".
Saskaņā ar pašreizējo "Volkswagen" struktūru, "Audi", "Lamborghini" un "Ducati" ietilpst uzņēmuma "premium" zīmolu grupā, bet "Porsche", "Bentley" un "Bugatti" ietilpst sporta un luksusa zīmolu grupā. Atsevisķā zīmolu grupā ietilpst "Volkswagen", "SEAT" un "Škoda" zīmolu automašīnas.