"Apple" un "Facebook" šonedēļ "saķērās" par faktu, kura kompānija vairāk izmanto savu lietotāju datus, vēsta "Business Insider".
"Apple" ceturtdien deva pirmo triecienu ar vēstuli, kas adresēta bezpeļņas organizācijām, tostarp "Human Rights Watch" un "Electronic Frontier Foundation", sakot, ka tā neapkopo detalizētus lietotāju datus, lai pārdotu tos trešajām personām. Savukārt "Facebook" izmantojot "ļoti atšķirīgu pieeju". ""Facebook" ne tikai atļauj lietotāju grupēšanu mazākos segmentos, bet arī izmanto detalizētus datus par viņu sērfošanu internetā, lai piemērotu reklāmu," vēstulē raksta "Apple Global Privacy" vecākā direktore Džeina Hovarta (Jane Hovarth). '"Facebook" vadītāji ir skaidri norādījuši, ka viņu nolūks ir savākt pēc iespējas vairāk datu, lai gūtu peļņu no savu lietotāju profiliem. Un šī necieņa pret lietotāju privātumu turpina paplašināties, ieviešot arvien vairāk produktu."
"Facebook" atbildi nepalika parādā, apsūdzot "Apple" par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu. Kompānija arī apsūdzēja "Apple" par vēstules nosūtīšanu kā "uzmanības novēršanu" no bažām par privātumu, kas radās pagājušajā nedēļā pēc tam, kad "Mac" datoriem radās grūtības atvērt programmas. Drošības pētnieks Džefrijs Pols (Jeffrey Paul) savā blogā apgalvoja, ka tas ir tāpēc, ka "Mac" operētājsistēma ir sākusi vākt datus no lietotājiem. "Patiesība ir tāda, ka "Apple" savu biznesu paplašina reklāmas tirgū un ar gaidāmajām "iOS 14" izmaiņām mēģina virzīt bezmaksas internetu uz apmaksātām lietotnēm un pakalpojumiem, kur kompānija gūst peļņu," norādīja "Facebook".
"Rezultātā "Apple" izmanto savu dominējošo stāvokli tirgū, lai vāktu datus, vienlaikus kompānijas konkurentiem ir gandrīz neiespējami iegūt tos pašus datus. Viņi apgalvo, ka runa ir par privātumu, bet runa ir par peļņu," teikts paziņojumā. "Tas viss ir daļa no "Apple" biznesa pārveidošanas no inovatīviem tehnoloģiju produktiem līdz uz datiem balstītām programmatūrām un medijiem."
"Apple" vēstule bezpeļņas organizācijām aizstāvēja tās lēmumu aizkavēt jaunu privātuma nosacījumu ieviešanu, kas paredzēs, ka "iPhone" lietotājiem būs skaidri jāpiekrīt reklāmu izsekotājiem (ad trackers), tā vietā, lai klusiņām sāktu sekot lietotājiem, kad tie lejuplādē kādu lietotni. Šos jaunos nosacījumus bija plānots ieviest septembrī "iPhone" ar "iOS 14", tomēr pēc tam, kad vairākas kompānijas, tostarp "Facebook", sūdzējās, ka tie varētu ietekmēt viņu reklāmas ieņēmumus, "Apple" pārcēla nosacījumu ieviešanu līdz 2021. gada sākumam, lai dotu kompānijām laiku pielāgoties. Bezpeļņas organizācijas kritizēja šos nosacījumus, norādot, ka ASV vēlēšanu laikā tie varētu pakļaut lietotājus mērķtiecīgai politiskai reklāmai.