Indija
Foto: AFP/Scanpix/LETA

Tīmekļa vietne, kurā tiek pārdotas lietotas automašīnas, ir piedzīvojusi vērtības kāpumu līdz vairāk nekā 1 miljardam ASV dolāru, tādējādi nokļūstot startup vienradža statusā, vēsta "BBC".

Indijas "Cars24" pandēmijas laikā piedzīvojusi biznesa uzplaukumu, jo cilvēki meklē alternatīvas sabiedriskajam transportam, piemēram, lietotas automašīnas.

"Vienradzis" raksturo privātu jaunuzņēmumu, kura vērtība pārsniedz 1 miljardu ASV dolāru.

Ar Covid-19 Indijā inficējušies vairāk nekā 9 miljoni cilvēku, un tiek apsvērti tālāki pasākumi infekcijas izplatības ierobežošanai.

Lai arī vilcieni un autobusi Indijas lielajās pilsētās ir atsākuši pārvadājumus, daudzi iedzīvotāji tomēr izvairās no sabiedriskā transporta, jo baidās inficēties ar jauno koronavīrusu. Tas ir izraisījis pieprasījuma pieaugumu pēc "Cars24" pakalpojumiem. Līdz šā gada vidum tās pārdošanas apjomi bija pieauguši par 20% un turpina augt.

"Cilvēki, kuriem nebija auto, drošības apsvērumu dēļ meklē iespējas iegādāties automašīnas, savukārt daudzi citi vēlas iegādāties labākus transportlīdzekļus," stāsta dibinātājs un vadītājs Vikrams Čopra.

Uzņēmuma potenciāls ir pievērsis investīciju kompānijas "DST Global" uzmanību, kas "Cars24" ļāvis piesaistīt finansējumu 200 miljonu dolāru apmērā. Šī finansēšanas kārta tiešsaistes platformas vērtību pacēlusi virs 1 miljarda ASV dolāru.

Biznesa analītikas uzņēmums "CB Insights" lēš, ka šobrīd visā pasaulē ir 500 "vienradžu" startup.

Vikrams Čopra "Cars24" biznesu uzsāka, jo atklāja, ka nevar pārdot savu "Hyundai Accent", galu galā atdodot to draugam. "Lietotu automašīnu un velosipēdu tirgus Indijā ir milzīga iespēja 50 miljardu ASV dolāru apmērā," viņš paskaidro.

"DST Global" ir bāzēta Honkongā un gadu gaitā ir atbalstījusi vairākus augsta līmeņa tehnoloģiju uzņēmumus, tostarp "Facebook", "WhatsApp" un "Alibaba".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!