carrefour
Foto: Publicitātes foto

Degvielas mazumtirgotāja "Circle K" īpašnieka - Kanādas mazumtirdzniecības veikalu grupas "Alimentation Couche-Tard" - iecere pārņemt Francijas lielveikalu tīklu "Carrefour" saskārusies ar Francijas valdības pretestību.

"Couche-Tard" pārņemšanas piedāvājumu "Carrefour" izteica trešdien, izraisot Francijas uzņēmuma akcijas cenas pieaugumu par vairāk nekā 13%.

Taču "Carrefour" akcijas cena atkal samazinājās ceturtdien, kad Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs norādīja, ka "pēc pirmā acu uzmetiena es neatbalstu šo darījumu, jo "Carrefour" ir svarīgs pārtikas produktu piegāžu drošībai."

Tikmēr Francijas nodarbinātības ministre Elizabete Borne ceturtdien sacīja, ka "Carrefour" pašreizējās īpašumtiesības nedrīkstētu apšaubīt un nepieciešams aizsargāt uzņēmuma stratēģiju.

Šādi valdības amatpersonu komentāri izraisījuši "Carrefour" sašutumu, kādam informācijas avotam skaidrojot, ka tie ir priekšlaicīgi, ņemot vērā tikai apvienošanās sarunu pašu sākumu.

Ja šis darījums tiktu realizēts, "Couche-Tard" izvērstu darbību Eiropā un Dienvidamerikā, kā arī dažādotu savu mazumtirdzniecības veikalu biznesu, tam pievienojot "Carrefour" lielformāta lielveikalus.

"Couche-Tard" Ziemeļamerikā ar vairākiem zīmoliem pārvalda vairāk nekā 9200 veikalus, bet Eiropā - mazāk nekā 3000 veikalu.

Tikmēr "Carrefour" ir Francijas lielākais pārtikas produktu veikalu tīkls ar aptuveni 2000 lielveikalu un vairāk nekā 700 hipermārketiem Eiropā.

"Couche-Tard" tirgus vērtība veido 37 miljardus dolāru, bet "Carrefour" ir 12,5 miljardu dolāru tirgus vērtība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!