Globālajai apģērbu ražošanas nozarei, kurai 2020. gads bijis īpaši izaicinošs, cerības uz atveseļošanos mazina jaunais Covid-19 ierobežojumu vilnis un nevienmērīgā vakcinēšanās pret Covid-19 dažādās pasaules valstīs.
Lielākie mazumtirgotāji joprojām tirgo pagājušā gada apģērbus, kas parastos laikos jau sen būtu izpārdoti. Piemēram, britu ķēde "Primark" atzinusi, ka tās krājumos atrodas aptuveni 150 miljonus mārciņu vērta 2020. gada pavasara/vasaras kolekcija un 200 miljonus mārciņu vērta rudens/ziemas kolekcija.
Konsultāciju uzņēmums "McKinsey" lēš, ka nepārdoto apģērbu vērtība veikalos un noliktavās visā pasaulē svārstās no 140-160 miljardiem eiro.
Lielbritānijas "Marks & Spencer" un vācu "Hugo Boss" atzinuši, ka šī gada pavasara kolekcijai veikuši mazākus pasūtījumus nekā parasti.
Šo situāciju sāpīgi izjūt lielākajos apģērbu ražošanas centros, piemēram, Bangladešā, kuras ekonomika paļaujas uz tekstilizstrādājumu eksportu. Rūpnīcas ar lielām grūtībām cenšas turpināt darbu.
Piecdesmit rūpnīcas, kuras aptaujājusi Bangladešas apģērbu ražotāju un eksportētāju asociācija, informējušas, ka šajā sezonā ir saņēmušas par 30% mazāk pasūtījumu nekā parasti.
"Pasūtījumi parasti tiek saņemti trīs mēnešus iepriekš, bet uz martu pasūtījumu nav," sacījis Dakā bāzētas rūpnīcas īpašnieks Šahidulla Azims, kura klientu vidū ir Ziemeļamerikas un Eiropas mazumtirgotāji. "Mēs strādājam ar 25% no jaudas. Nezinu, kāda būs mūsu nākotne. Ir grūti pateikt, kā mēs izdzīvosim," viņš piebildis.
Vēl viens Dakas rūpnīcas īpašnieks Asifs Ašrafs, kurš ražo apģērbus pasaules mazumtirgotājiem, stāstījis, ka ir grūti pielāgoties: "Mēs esam izgatavojuši audumu un esam gatavi šūt apģērbu, bet tad mums paziņo, ka pasūtījums ir aizturēts."
Covid-19 pandēmija apģērbu nozarē gan ienesusi arī kādu interesantu faktoru – būtiski audzis pieprasījums pēc pidžamām.
"Ja vēlaties uzzināt, ko dara Lielbritānijas sabiedrība – tā atkal valkā pidžamas," izteicies "Marks & Spencer" vadītājs Stīvs Rovs, savukārt "Hugo Boss" atsaucies uz šo pašu parādību, sakot, ka paplašinājis ikdienas apģērbu klāstu.