Delfi foto misc. - 78114
Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Eiropas Komisija ceturtdien, 18. februārī, iepazīstināja ar ES tirdzniecības stratēģiju turpmākajiem gadiem. Tā balstās uz ES atvērtību, lai veicinātu ekonomikas atveseļošanos, atbalstot "zaļo" un "digitālo" transformāciju, kā arī lai atjaunotu fokusu uz daudzpusības stiprināšanu un pasaules tirdzniecības noteikumu reformēšanu, lai nodrošinātu, ka tie ir taisnīgi un ilgtspējīgi. Vajadzības gadījumā ES ieņems pārliecinošāku nostāju, aizstāvot savas intereses un vērtības, tostarp izmantojot jaunus instrumentus.

Risinot vienu no mūsu laika lielākajām problēmām un reaģējot uz iedzīvotāju gaidām, Komisija jaunās tirdzniecības stratēģijas centrā izvirza ilgtspēju, atbalstot fundamentālu ekonomikas pārveidi par klimata ziņā neitrālu. Stratēģija ietver vairākus pamatpasākumu, kas vērsti uz to, lai spēcinātu pasaules mēroga tirdzniecības noteikumus un veicinātu ES ekonomikas atveseļošanos.

"Komisija nosaka jaunu virzienu uz atvērtu, ilgtspējīgu un uzstājīgu Eiropas tirdzniecības politiku. Atvērta tirdzniecība palīdzēs mūsu uzņēmumiem, īpaši maziem un vidējiem uzņēmumiem, atgūties no Covid-19 krīzes. Taču atvērtai tirdzniecībai ir nepieciešams funkcionējošs globāls noteikumu kopums, tāpēc esam publicējuši ES plānu Pasaules Tirdzniecības organizācijas reformai," norāda Eiropas Komisijas viceprezidents Valdis Dombrovskis. Viņš piebilst, ka tajā pašā laikā tirdzniecības politikai ir pilnībā jāīsteno sava loma ES ekonomikas zaļās un digitālās pārkārtošanās procesā. "Esam paredzējuši vairākus pasākumus, kas atbalstīs šo divējādo pārkārtošanos," teic Dombrovskis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!