Goodyear BH03
Foto: Publicitātes attēli

Riepu ražotājs "Goodyear" ir piekritis par 2,8 miljardiem ASV dolāru nopirkt konkurentu "Cooper", ziņo "CNN".

Šis darījums dos Amerikas lielākajam riepu ražotājam daudz lielāku ietekmi visā pasaulē, tostarp Ķīnā, pasaules vadošajā automašīnu tirgū.

"Goodyear" jau bija trešais lielākais riepu ražotājs pasaulē pēc Japānas "Bridgestone" un Francijas "Michelin". "Goodyear" saglabās šo vietu arī pēc darījuma, bet tā gada pārdošanas apjoms pasaulē pieaugs līdz aptuveni 15 miljardiem ASV dolāru.

Šis pirkums ir īpaši nozīmīgs, ņemot vērā, cik lielu pienesumu "Goodyear" tas dod Ķīnas tirgū, kas kopā ar Amerikas Savienotajām Valstīm veidoja aptuveni trešdaļu no riepu ražošanas visā pasaulē 2019. gadā. Ķīna ir arī pasaules lielākais automašīnu tirgus.

"Ķīnā šī kombinācija gandrīz divkāršo "Goodyear" klātbūtni," teikts kompāniju paziņojumā.

Kaut arī "Goodyear" un "Cooper" ir divi lielākie riepu ražotāji Amerikas Savienotajās Valstīs, tie Ķīnā atpaliek no konkurējošajiem ražotājiem gan attiecībā uz tirgus daļu, gan zīmolu atpazīstamību.

Uzņēmumi arī norādījuši, ka darījums vēl vairāk nostiprina "Goodyear" vadošās pozīcijas Amerikas Savienotajās Valstīs, vienlaikus ievērojami palielinot tās arī citos Ziemeļamerikas tirgos.

Paredzams, ka darījums noslēgsies šā gada otrajā pusē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!