Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Eiropas Patērētāju organizācija (BEUC) iesniedza sūdzību Eiropas Komisijai un Eiropas patērētāju aizsardzības iestāžu tīklam par "TikTok" (bērnu un jauniešu vidū populāru video ierakstu koplietošanas platformu), jo pamatojoties uz veikto izpēti, BEUC nonāca pie secinājuma, ka "TikTok" pārkāpj vairākus patērētāju tiesību aktus un nepasargā bērnus no slēptās reklāmas un viņiem nepiemērotā satura, informē Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija.

Piemēram, BEUC norāda, ka "TikTok" lietošanas noteikumi nav skaidri un labi saprotami, to pasniegšanas veidā netiek ņemts vērā, ka lielu daļu no lietotājiem veido bērni un jaunieši. Lietošanas noteikumiem kas ir vērsti uz šo mērķauditoriju jābūt tai pielāgotiem, lai bērni, kuri ir jaunāki par 18 gadiem varētu saprast viņu pieņemto lēmumu sekas. Turpretī "TikTok" lietošanas noteikumi ir gari, izmanto sarežģītu valodu, turklāt daudzās ES dalībvalstīs tie pilnībā vai daļēji ir pieejami tikai angļu valodā.

Arī "TikTok" noteikumi attiecībā uz autortiesībām BEUC ieskatā ir negodīgi, jo piešķir "TikTok" neatsaucamas tiesības izmantot, izplatīt un reproducēt lietotāju publicētos saturu bez jebkādas atlīdzības. Populāra "TikTok" lietotājiem pieejama funkcija piešķir viņiem iespēju nopirkt virtuālās monētas (coins), kuras iespējams iztērēt virtuālām dāvanām "TikTok" slavenībām. "TikTok" "Virtuālo priekšmetu noteikumi" ("Virtual Item Policy"), kuri regulē šis funkcijas darbību, atbilstoši BEUC paustajam, satur netaisnīgos līguma noteikumus un veido negodīgu komercpraksi. Piemēram:

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!