"General Motors Co" (GM) trešdien paziņojis, ka pagarinās dīkstāvi trīs Ziemeļamerikas rūpnīcās un pievieno vēl ceturto rūpnīcu šim sarakstam, jo autoražotāja darbība cieš no pusvadītāju trūkuma visā pasaulē, ziņo "Reuters".
Pagarinātā dīkstāve nemaina "GM" pagājušā mēneša prognozi, ka pusvadītāju trūkums varētu "aizslaucīt" līdz 2 miljardiem ASV dolāru no šī gada peļņas. "GM" finanšu direktors Pols Džeikobsons paudis, ka pusvadītāju piegādēm līdz gada otrajai pusei vajadzētu atgriezties normālā apjomā, tādēļ negūtās peļņas prognozei nevajadzētu pasliktināties.
""GM" turpina izmantot visus pieejamos pusvadītājus, lai saražotu un nosūtītu klientiem mūsu populārākos un pieprasītākos produktus, tostarp kravas un apvidus automašīnas," sacījis "GM" pārstāvis Deivids Barnas.
Automašīnu ražotājiem par mikroshēmām jākonkurē ar elektronikas nozari. Pandēmijas laikā ir audzis pieprasījums pēc klēpjdatoriem, spēļu konsolēm un citiem elektronikas produktiem, kā rezultātā tās kļuvušas par deficītu. Turklāt arī pieprasījums pēc automašīnām bijis lielāks nekā prognozēts.
"GM" paziņojis, ka līdz vismaz aprīļa vidum pagarinās dīkstāvi ražotnēs Kanzasā un Ontārio, līdz marta beigām – Meksikā . Turklāt aprīlī un maijā ražošanas ierobežojumi skars arī rūpnīcu Sanpaulu Brazīlijā.
Detroitas autoražotājs iepriekš bija pagarinājis dīkstāvi trīs Ziemeļamerikas rūpnīcās līdz marta vidum un informēja, ka divās citās rūpnīcās transportlīdzekļi tiks ražoti tikai daļēji. Pirms trešdienas paziņojuma prognožu uzņēmums "AutoForecast Solutions" bija aprēķinājis, ka "GM" pusvadītāju trūkuma dēļ varētu nesaražot gandrīz 190 000 transportlīdzekļu.
"Ford Motor Co" pagājušajā mēnesī paziņoja, ka pusvadītāju trūkums varētu samazināt uzņēmuma ražošanu līdz pat 20% apmērā pirmajā ceturksnī.
Dažus autoražotājus, tostarp "Toyota Motor Corp" un "Hyundai Motor Co", pusvadītāju trūkums skāris mazāk, jo tie bija izveidojuši krājumus.