Lamborghini Urus
Foto: EPA/Scanpix/LETA

2020. gads luksusa automašīnu ražotājam "Lamborghini" bijis visu laiku ienesīgākais, pat neskatoties uz to, ka pandēmijas laikā uz diviem mēnešiem tā Itālijas rūpnīca bija slēgta, vēsta "BBC".

"Mēs bijām pārsteigti," atzinis autoražotāja vadītājs Stefans Vinkelmans.

Kaut arī pārdošanas apjomi bijuši nedaudz mazāki nekā iepriekšējā gadā, "Lamborghini" pārdevis dārgākas, pircēju prasībām pielāgotas superautomašīnas, tādējādi palielinot peļņu.

Lielu daļu kopējā pieprasījumā veidojusi Ķīna.

"Lamborghini" jaunais SUV "Urus" guvis milzīgus panākumus, pērn nodrošinot 59% no uzņēmuma pārdošanas apjomiem visā pasaulē.

""Urus" dod mums mieru attiecībā uz ieguldījumu atdevi un arī peļņu, un peļņa dod mums pārliecību par jauniem ieguldījumiem nākotnē," norādījis Vinkelmans.

Automašīnu ražotājs, kas pieder "Volkswagen", 2020. gadā visā pasaulē pārdevis 7 430 automašīnas.

"Mēs jau esam ar klientu pasūtījumiem noseguši deviņus mēnešus 2021. gadā," informējis Vinkelmans. "Tāpēc mēs uz 2021. gadu skatāmies diezgan pozitīvi," viņš piebildis.

Viņš salīdzina: "Tas ir aptuveni tāpat kā ar akciju tirgiem: pircēju garastāvoklis ir labs. Viņi nevar sagaidīt brīdi, kad atkal tiks ārā un varēs baudīt dzīvi."

Paredzams, ka Ķīna šogad kļūs par uzņēmuma otro lielāko tirgu, pirmo reizi aizstājot Vāciju. ASV ir lielākais "Lamborghini" tirgus, uz kuru 2020. gadā piegādātas 2224 automašīnas.

"Lamborghini" lielākais izaicinājums ir stingrāki emisiju noteikumi visā pasaulē un pāreja uz elektriskajiem transportlīdzekļiem. "Lamborghini" vēl nav paziņojis savus plānus par elektriskajiem superauto.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!