"Facebook" vadītājs Marks Zakerbergs pirmdien paziņoja, ka uzņēmums plāno laist klajā vairākus audio produktus, tostarp līdzīgi kā "Clubhouse" stila audio sarunu telpas, kā arī veidu, kā lietotājiem atrast un atskaņot podkāstus, vēsta "Reuters".
"Facebook" ienākšana audio tirgū paziņota pēc tam, kad samērā pēkšņu popularitāti piedzīvojusi "Clubhouse" lietotne, kurā miljardieri un slavenības, ieskaitot "Tesla" vadītāju Īlonu Masku, ir ienākuši, lai tērzētu. Tomēr jāatzīmē, ka lietotnes "Clubhouse" lejupielāžu skaits, kas ir pieejama tikai "Apple iOS" ierīcēs, ir samazinājies par 70% martā, salīdzinot ar februāri, kad tas sasniedza rekordīmeni.
Zakerbergs norādīja, ka pasaulē lielākais sociālo mediju tīkls plāno tuvāko mēnešu laikā laist klajā vairākus jaunus rīkus, tostarp īsformas audioklipus ar nosaukumu "Soundbites", kā arī veidus, kā radīt skaņas efektus vai uzlabot audio kvalitāti. "Facebook" bloga ierakstā paziņoja, ka sāks testēt sarunu audio istabas, kas tiks palaistas līdz vasarai. "Facebook" plāno attiekties pret audio saturu tāpat kā pret fotogrāfijām vai video.
Gada vecās lietotnes "Clubhouse" straujā izaugsme ir parādījusi audio tērzēšanas pakalpojumu potenciālu. Tomēr nav skaidrs, vai "Clubhouse", kas tikko pabeidza jaunu C sērijas finansējuma kārtu, kurā tā vērtība novērtēta četru miljardu ASV dolāru apmērā, būs saglabājusi potenciālu, jo lietotnes lejupielāžu skaits samazinās. Analītikas uzņēmums "Sensor Tower" aplēses liecina, ka "Clubhouse" izaugsme samazinājies par 72% no aptuveni 9,6 miljoniem lejupielāžu februārī līdz 2,4 miljoniem martā.
Lietotne, kas vēl nav pieejama "Android", saskaras ar konkurenci, ko rada vairāki uzņēmumi, kuri strādā ar "Clubhouse" kloniem. "Twitter" testē savu tiešraides audio rīku "Spaces", kā arī jaunus audio rīkus ievieš "Discord", "LinkedIn", "Slack" un "Spotify". Arī "Reddit" pirmdien atklāja savu jauno rīku "Reddit Talks".
"Facebook", kas jau sen tiek kritizēts par problemātiska satura apstrādi savos produktos, saskarsies ar jauniem izaicinājumiem, kas saistīti ar tiešraižu un ierakstīta audio satura moderēšanu. "Facebook" norādīja, ka tā tiešraides audio telpas būs pieejamas "Messenger" un galvenajā lietotnē. Uzņēmums plāno testēt sarunu telpas arī grupās ("Facebook Groups"), šo produktu "Facebook" enerģiski reklamē kā tādu, kas nodrošina vietu cilvēkiem ar kopīgām interesēm, bet vienlaikus tas tiek izmantots, lai izplatītu dezinformāciju un organizētu ekstrēmistu aktivitātes.
Zakerbergs arī pavēstīja, ka "Facebook" strādā ar "Spotify" pie "Project Boombox", lai varētu dalīties un klausītos mūziku platformā.
"Facebook" atklāja, ka lietotāji varēs pārskaitīt ziedojumus vai dzeramnaudas autoriem tiešraides audio telpās, izmantojot "Stars". Pēc projekta palaišanas uzņēmums plāno piedāvāt arī citus monetizācijas veidus, piemēram, vienreizēju pirkumu vai istabu abonēšanu. Uzņēmums strādā pie tā, lai piesaistītu vairāk autoru, kas tradicionāli saņem tiešmaksājumus no saviem faniem.