Autiņbiksītes ir dārga, bet būtiska prece jaunajiem vecākiem. Pieaugot to cenām, amerikāņu ģimenēm, kuras jau tā cietušas no pandēmijas ietekmes, vēl vairāk "jāsavelk jostas", ziņo "CNN".
Vienreizlietojamo autiņbiksīšu cenas gada laikā līdz 10. aprīlim pieaugušas par 8,7%, liecina jaunākie "NielsenIQ" dati. Turklāt autiņbiksīšu ražotāji paziņojuši, ka plānojama tālāka cenu paaugstināšanās, kas vēl vairāk palielinās ģimeņu izdevumus, ja veikali izvēlēsies šo cenu kāpumu "uzlikt uz patērētāju pleciem".
"Kimberly-Clark", "Huggies" un "Pull-Ups" ražotājs, šo produktu cenas paaugstinās jūnijā, tāpat "Procter & Gamble", kas ražo "Pampers", "Luvs" un "All Good" autiņbiksītes, cenu paaugstināšanos paredz septembra vidū.
Autiņbiksītes jau tā veidojušas lielus izdevumus amerikāņu mazuļu vecākiem. Autiņbiksīšu nodrošināšana vienam bērnam izmaksā 80 ASV dolārus mēnesī, un katra trešā amerikāņu ģimene jau pirms pandēmijas saskārās ar grūtībām segt autiņbiksīšu iegādes izdevumus, liecina pētījumi.
Pandēmijas laikā ASV pieaudzis pieprasījums pēc tā sauktajām autiņbiksīšu bankām. Bezpeļņas grupa, kurai visā valstī ir vairāk nekā 200 autiņbiksīšu banku, ziņojusi, ka pandēmijas laikā bērniem un ģimenēm izplatīto autiņbiksīšu skaits ir pieaudzis vidēji par 86%, salīdzinot ar pirmspandēmijas rādītājiem.
Augstākas autiņbiksīšu cenas īpaši ietekmē sieviešu ekonomisko stāvokli, jo viņas lielākajā daļā gadījumu ir tās, kuras vienas audzina bērnus, bet saņem zemākas algas.
ASV 2020. gadā bija 9,5 miljoni viena vecāka mājsaimniecību, un vientuļās mātes apgādāja vairāk nekā 80% šādu mājsaimniecību.
Kāpēc cenas pieaug? Ražotāji tādējādi kompensē augstākas izejvielu izmaksas.