Eiropas Savienībā Covid-19 pandēmijas laikā nav izdevies piemērot aviopasažieru tiesības, izriet no Eiropas Revīzijas palātas (ERP) publicētā īpašā ziņojuma.
Atbilstoši tiesību aktiem aviokompānijām ir pienākums par atceltajiem reisiem atmaksāt pasažieriem naudu, taču daudzas aviokompānijas piespieda patērētājus atmaksas vietā pieņemt vaučerus, lai gan tāda prakse nav likumīga. ES revidenti arī norāda, ka aviokompānijas un komplekso ceļojumu operatori saņēma valsts atbalstu miljardiem eiro apmērā, tomēr atbalsta sniegšana netika sasaistīta ar nosacījumu par zaudējumu atlīdzināšanu pasažieriem.
Covid-19 pandēmijas laiks ES gaisa transportam sagādāja smagu triecienu. Ceļošanas ierobežojumi, ko dalībvalstis bieži ieviesa nesaskaņoti, izraisīja 7000 gaisa maršrutu slēgšanu Eiropas lidostu tīklā; reisu atcelšana Eiropas Savienībā no 2020. gada marta līdz 2021. gada martam skāra desmitiem miljonupasaži eru. ES tiesību aktos paredzēts, ka šādos gadījumos aviopasažieriem ir tiesības uz biļetes cenas atlīdzināšanu vai atceltā reisa maršruta maiņu. Tomēr negaidītā reisu atcelšana aviokompānijām un komplekso ceļojumu operatoriem radīja pēkšņas un nopietnas likviditātes grūtības. Daudzas dalībvalstis reaģēja strauji un sniedza šiem uzņēmumiem nepieredzēti lielu valsts atbalstu, lai nodrošinātu to turpmāko darbību un glābtu tos no iespējamā bankrota.