Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Kompānija "Uber Technologies" Lielbritānijā patlaban saskaras ar pamatīgu autovadītāju krīzi, jo daudzi no tiem aizgājuši strādāt uz citām kopbraukšanas un piegādes lietotnēm, kā rezultātā pasažieriem transportu nākas gaidīt ilgāk, raksta "Bloomberg".

Kā liecina Lietotņu autovadītāju un kurjeru apvienības veiktā aptauja, 49% no 1212 tās dalībniekiem pēdējo 18 mēnešu laikā mainījuši darbu. "Bloomberg News" aptaujātie autovadītāji sūdzējušies, ka "Uber" paaugstinājusi pakalpojumu komisijas maksu no 20% līdz 25%, kā rezultātā daļa izvēlējusies mainīt darbu uz kurjera darbu vai pāriet pie konkurentiem, piemēram, "Bolt Technology OU".

"Daudzi autovadītāji pametuši darbu, un, kad es strādāju sestdienās, daudzi pasažieri sūdzas, ka viņi transportu gaida stundām," sacījis "Uber" autovadītājs Glāzgovā Amars Ullahs, piebilstot, ka daudzi pazīstami autovadītāji pārgājuši strādāt uz "Uber Eats", "Just Eat Takeaway.com" vai "Amazon.com".

"Viņi ir laimīgi. Viņi saka: es nopelnu simts mārciņu dažās stundās. Tāpat viņiem nav jāklausās pasažieru runās, un nav nepieciešama taksometra vadītāja apdrošināšana, turklāt šis darbs ir drošāks," uzsvēris Ullahs.

Tajā pašā laikā pasažieri nebeidz sūdzēties sociālajos medijos par ilgo gaidīšanas laiku un augstākām brauciena izmaksām "pīķa" stundās, jo autovadītāju trūkums rada strauju cenu pieaugumu.

"Uber", kas jau vairākus gadus uzklausa sūdzības par attieksmi pret autovadītājiem, patlaban visā pasaulē saskaras ar autovadītāju trūkumu. Uzņēmums aprīlī paziņoja, ka atvēlēs 250 miljonus dolāru piemaksām un citām iniciatīvām, lai piesaistītu vairāk autovadītāju ASV, taču tā dēļ pagājušajā ceturksnī kompānija cieta lielākus zaudējumus, nekā iepriekš prognozēts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!