Eiropas Savienībai (ES) ir krasi jāsamazina jūras transporta siltumnīcefektu izraisošo gāzu emisija, ja tā tā vēlas līdz 2050.gadam kļūt klimata pārmaiņu ziņā neitrāla, trešdien brīdināja Eiropas Jūras drošības aģentūra (EMSA).
2019.gadā jūras transports uz ES un tās iekšienē veidoja 13,5% ar transportu saistīto emisiju kontinentā, teikts EMSA ziņojumā.
Teju 77% Eiropas ārējās tirdzniecības un 35% visas tirdzniecības starp ES dalībvalstīm notiek pa jūras maršrutiem, teikts ziņojumā.
Lai arī kopš 1990.gada ES oglekļa dioksīda emisija no navigācijas samazinājusies par aptuveni 26%, tā joprojām veido 16 miljonus tonnu jeb 18% no globālās jūras transporta emisijas.
EMSA samazinājumu saista ar atjauninātām flotēm un lielāku energoefektivitāti.
Vēl vienas siltumnīcefektu izraisošās gāzes - sēra dioksīda - emisija 2019.gadā bija 1,63 miljoni tonnu jeb 16% no globālās jūras transporta emisijas.
Pateicoties stingrākai Eiropas likumdošanai attiecībā uz sēra dioksīdu degvielā, tā emisija no 2015. līdz 2019.gada samazinājusies par 60% gar Dānijas piekrasti un vairāk nekā 20% Nīderlandes ostas Roterdamas rajonā.