Starp šīm kompānijām ir "Marks and Spencer", "Burger King", kā arī viesnīcu grupas "Marriott" un "Accor", jo to rīcību ierobežo sarežģīti franšīzes līgumi, ko uzņēmumi noslēguši ar Krievijas uzņēmējiem. Tādējādi Krievijā aizvien darbojas aptuveni tūkstotis šo uzņēmumu pārstāvniecību.
"Marks and Spencer" Krievijā vēl ir atvērti 48 veikali, "Burger King" – 800 restorāni, bet "Marriott" un "Accor" – attiecīgi 28 un 57 viesnīcas.
Šādi līgumi uzņēmumiem ir jau desmitiem gadu. Piemēram, "Marks and Spencer" noslēdzis franšīzes līgumu ar Turcijas kompāniju "FiBA", kurai kopš 1999. gada ir tiesības pārdot kompānijas produkciju visā Austrumeiropā. Mazumtirdzniecības gigants gan paziņojis, ka, atbildot uz Krievijas iebrukumu, apturējis piegādes Turcijas uzņēmumam.
Savukārt "Burger King" īpašnieks "Restaurant Brands International" atzinis, ka Krievijā restorānus vada franšīzes ņēmēji, un šos ilgtermiņa likumīgos līgumus nav tik vienkārši tuvākajā nākotnē izmainīt. Līdzīgu situāciju minējušas arī viesnīcu grupas.
"Marriott" pārstāvji minējuši, ka viesnīcas Krievijā vada trešās puses, taču norādījuši, ka turpinās izvērtēt šo viesnīcu spēju palikt atvērtām, un izskata savus franšīzes līgumus.