Ātrās ēdināšanas tīklam, kas pieder "Restaurant Brands International" (RBI), ir kopuzņēmums ar uzņēmēju Aleksandru Kolobovu Krievijā. RBI kontrolē tikai 15% no sava Krievijas "Burger King" biznesa, un Kolobovs ir atbildīgs par "ikdienas darbību un uzraudzību" šajā valstī.
Tas nozīmē, ka "Burger King" nevar vienkārši aizvērt savas ēdināšanas vietas. Tam jāseko savstarpēji noslēgtā darījuma nosacījumiem, kas nozīmē "sarežģītu juridisku procesu".
RBI ir pieprasījis, lai kopuzņēmums nekavējoties slēgtu "Burger King" ēdināšanas vietas Krievijā, bet Kolobovs atteicies to darīt.
"Burger King" Krievijas tirgū iegāja aptuveni pirms desmit gadiem.
Pagājušajā nedēļā "Burger King" atcēla korporatīvo atbalstu savam biznesam Krievijā.
Šis gadījums izceļ problēmas, ar kurām saskaras daži Rietumu uzņēmumi un bankas, cenšoties tikt prom no Krievijas tirgus pēc šīs valsts militārās agresijas pret Ukrainu. Šo procesu sarežģī kopuzņēmumi vai partnerības, pār kurām uzņēmumiem nav pilnīgas kontroles.